Mamma til to skjønne gutter Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Må ut med litt frustrasjon. Vi var hos svigers forrige uke, der svigermor kommer med et forslag om gaver. Vi kutter ut å gi gaver til hverandre for da kan vi bruke mer penger på barna. Dette forslaget var både hun og min svigerinne enige om. Jeg ble litt paff, jeg elsker å få gaver, og gav uttrykk for dette. Hele argumentet var at vi alltid kjøper gaver ikke har bruk for og at vi da heller kan kjøpe mer til alle barnebarna ( de har hele 2 stk) Jeg har en gutt på 2 år, og min svigerinne har en gutt på 3 år. Jeg sendte melding til min svigerinne om vi skulle kjøpe til barnas oldermor, eller om vi skulle slutte med gaver til henne også. Etter 3 dager sendte jeg samme melding, da jeg ikke hadde fått tilbakemeldig. I dag fikk jeg svar; "vi skal ikke kutte hverandre helt ut, men kjøpe en ting til 100 kr til hverandre". Jeg sa da at jeg mente at det bare var tull, jeg mener at vi kan spandere enten det vi har gjort tidligere eller kutte helt ut. Da fåt jeg til svar at jeg bare kan kutte dem ut, for de (svigermor og min svigerinne) kjøper bare en liten ting til hverandre. Hva meningsfullt kan jeg finne til min svigermor/svigerfar og min svigerinne/svoger for 100 kr pr par???
Gjest Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Hvis jula blir j..... pga. det for deg, da tør jeg ikke tenke på hva som skjer når jeg forteller deg at julenissen mest sannsynlig ikke finns! Kjøp Flaxlodd og mokka bønner.
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 22. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2007 Det er jo det jeg mener. ser ikke noe meningfullt i å kjøpe flax lodd. Hadde ikke likt å fått det i gave og vil derfor ikke gi det i gave, Jeg er vant med at det ligger under middagstallerkenen til hver av gjestene på julaften:) mener du å si at julenissen ikke finns, nei nå griner jeg:((
RundLurt? Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Bruk de penga du skulle brukt på svigers på en ekstra fin gave til deg selv da vettu
Gjest Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Ja det mener jeg bestemt! Jesus ble dessuten ikke født 24. desember, han ble født i mars engang! Gi noe fra hjertet da vel! Mal et bilde fra hjerte! Strikk grytekluter fra hjerte. Så lenge det er gitt i kjærlighet er det jo det som er meningsfullt
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg syns kanskje problemstillingen var litt barnslig, jeg ville ikke tatt på vei dersom min svigerfamilie sa de ikke kom til å kjøpe gave til meg til jul... Det er drit vanskelig å finne gaver som folk faktisk trenger eller har lyst på, særlig til voksne, folk kjøper jo stort sett det de vil ha når de vil ha det. Er det bare svigerfamilien din som kjøper gaver til deg da, siden du ble så lei deg? Spør ikke for å være frekk altså, men det er ikke alle som har like god kontakt med sin egen familie. Så hvis dette betyr at du ikke får noen gaver i år, så hadde jeg kanskje skjønt deg litt bedre. Ellers syns jeg svigermoren din er inne på rett tankebane jeg da, her i huset kjøper vi kun til søsken og foreldre - jeg til mine, og sambo til sine. Tanter, søskenbarn, venner og sånt kutta vi ut for flere år siden.
Süsse Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde blitt irritert siden noen plutselig skal bestemme slik. Man må da bli enig. Jeg hadde kjöpt den styggeste nips-figuren for langt under 100 kr og gitt
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 22. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2007 Hadde egentlig slått meg til ro med å ikke kjøpe gaver til sviger, men bruke litt ekstra på vår lille familie. Så det er vel derfor jeg ble irritert.
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 22. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2007 Ja. problemstillingen min er barnslig. Nå ble det hele bestemt over hodet på meg, og jeg hadde egentlig slått meg til ro med å ikke kjøpe gaver. Problemet mitt blir smålig, det vet jeg. Jeg har andre som jeg og min samboer får gaver fra. Men det er dette at vi plutselig skal kjøpe en liten ting til 100 kr. Jeg har problem med å se hvorfor. Hvorfor skal vi kjøpe en liten gave med noe dill/nips, når vi ikke kan bruke mer penger og kjøpe en skikkelig gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå