togutter-08og10 Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Er dere flinke og får i dere 3 omdagen, meieriprodukter, 5 om dagen grønnsaker og frukt (eller som jeg leste nå var blitt til 9, hvorav 5 grønnsaker og 4 frukt) Fisk minst to ganger i uken og variert og sunt kosthold ellers? Og koffein meget små mengder selvfølgelig? Flere en meg som ikke greier å leve helt etter boka?
snart mor til 3 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 idag har jeg spist..hmm..en halv brødskive med honning og brunost og drukket et halvt glass melk til..dette var da frokost.. til lunsj var det en maryland cookies kjeks.. og til middag en halv potet og et lite fiskestykke... ja,skal sies at sist vi spiste fisk var for en måned siden..har egentlig fisk 1-2 ganger pr mnd der 1-2 ganger pr mnd innebærer fiskepinner eller fiskegrateng.. *titte i taket*
Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Hehhhe..Jaddah du! Jeg var veldig optimistisk i starten, og gikk på med friskt mot, men må innrømme det dabber av til tider. Men så tar jeg meg i nakken i perioder og, og nå som jeg er sykemeldt blir det ihvertfall sunne middager stort sett hver dag, med poteter og grønnsaker. Prøver også å innføre fisk to ganger i uken, men igjen; det sklir litt ut til tider ja Har jeg frukt i huset spiser jeg MASSE - problemet er at jeg alltid glemmer å kjøpe nytt når det er tomt..så da blir det ikke så mye frukt som det burde bli, heller. Men sjokolade har jeg lissom stadig i nærheten...merkelig det der
kajfla Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 spiser desverre ikke sjømat. tar tran. spiser brød til frkost og lunsj hver dag. middag er for dårlig..sjeldent grønnsaker..desverre. vi spiser mye pasta og ris og sånn uncle bens ting. kaffe kanskje en gang i uka. Frukt hver dag, elsker epler , druer, appelsiner. mmmm
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Kan spise hamburger eller pizza av og til, men er opptatt av å spise sunt sånn til vanlig. Føler at jeg behandler kroppen som en søplebøtte hvis det blir mye fastfood og sånt. Spiser fisk (laks og sei) ca to ganger i uka, salat eller kokte grønnsaker til middagen hver dag, melk eller youghurt nesten hver dag, frukt noen ganger i uka men er ikke så glad i søtt og syrlig. Spiser bare grovbrød av rug eller spelt, er litt dårlig til å variere pålegget. Mest ost og litt makrell i tomat. Prøver å spise minst mulig farsemat, ferdigmat og halvfabrikata. Drikker litt te og kaffe.
snart mor til 3 Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 du går jo glipp av alt det gooode ;-) hehe... men saltsei??mmm............ trur e må ta opp av frysn snart...da e såååå gooodt!!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Tjoooo....jeg spiser sunn mat, men det blir noe "attåt" oftere enn før. Nå f.eks, sitter jeg og smaker litt på julebaksten.... Men har ikke dårlig samvittighet, for snopen ersatter ikke måltidene - og de er sunne.
Supertea Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Spiser det jeg har lyst på jeg. Heldigvis har kroppen min lyst på mat helt i tråd med anbefalingene..! Kostholdet mitt er relativt variert, med både kjøtt, ost og syltetøy på brødskivene. I tillegg spiser jeg frokostblanding/youghurt, variert middag (men ikke så ofte fisk dessverre) og en del frukt. Lite godteri og junkfood. Men det hender jeg baker da. I kveld blir det boller Og så må jeg ha kaffekoppen min til frokost. Ellers har jeg aldri skjønt det der med 5 om dagen når det gjelder frukt. Jeg klarer bare å få i meg 1-2 frukt + evt. grønnsaker til middagen i løpet av en dag. Skjønner ikke hvordan folk får plass til all frukten jeg. Ja, og så tar jeg trankapsler og multivitaminer sånn for sikkerhets skyld.
togutter-08og10 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2007 Ja det er godt å se at ikke alle er helt hysteriske og bare er sunne. Når det gjelder frukt så får jeg ofte vondt i munnen av det, derfor har jeg funnet ut at meierienes fruktjuice premium kan erstatte frukt. Drikker ca to glass juice hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå