Gå til innhold

Hjelp, skal kanskje flytte til Trondheim.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære skal søke skoleplass i Trondheim, og det betyr enten at vi flytter neste høst og blir der i 2-3 år - eller at sambo blir ukependler.

Ser ikke for meg det siste, med en fireåring og en baby.....

Bor i Bergen nå, og har IKKE lyst å flytte, ihvertfall ikke nordover. Noen som har nor pent å si om det å bo i Trondheim ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trondheim er en helt herlig by! Vi har mindre regn enn i Bergen :-p

Det er nydelig å rusle langs Nidelven, ta med ungene og fore endene og så stoppe på Bakklandet for en kopp av Norges beste kaffe. Ungene kan kose seg i et av alle vannene i Bymarka sommers tid, og på vinteren er det fint skiføre på samme sted. Vil dere finne på noe inne med ungene, er Vitensenteret en hit!

Det er mange operative dib-grupper i byen, så du blir aldri alene!

Trondheim er verdens beste sted å bo!

Skrevet

Koseligste by'n i heeeele verden!

Har bodd noen andre steder, men lengtet alltid tilbake!

Nå er vi oppvokst her både jeg og gubben, så vi er vel litt prega ... men vi stooortrives og kunne aldri i verden sett for oss å bo noe annet sted for mer enn en liten periode.

Trondheim er kjempekoselig ... passe stort, greit med ting å finne på for store og små, masse trivelige folk ... (og et veldig godt studiemiljø for mannen din...).

Dere kommer nok til å trives skal du se! (Og hvis ikke er det jo bare å flytte tilbake når gubben er utlært!)

Skrevet

Helt objektivt (er ikke derfra og har bare bodd der en kort stund mens jeg var barn) så er Trondheim ikke bare Norges, men kanskje Nordens flotteste by! Så om jeg var deg hadde jeg forta meg å glede meg! For der er det fint, trivelig, mye å gjøre, oversiktli men stort osv. Slett ikke ille. Gled deg!

Skrevet

Rene turist guiden dette her....

Hvordan er barnehagedekningen i Trondheim by da ?

(om ungene begynner å snakke trøndersk, flytter vi hjem igjen - hehe)

Skrevet

Har aldri kunne tenkt meg å bo andre plasser enn i trondheim:) Så jeg stor trives her. Akkurat passe stor by for meg.

Det er faktisk full barnehagedekning i trondheim.

Å trønderdialekta er jo kjempe søt på små barn da;) hehe

Skrevet

Jeg er ikke trønder:

Har bodd i Trondheim, Oslo, Tromsø og på Helgeland (født og oppvokst, og nå tilbakeflytta), og det desidert beste stedet jeg har bodd er Trondheim, UTEN TVIL! Hadde det ikke vært for at jeg har all familie på Helgeland (både egen og svigerfamilie) så hadde vi bosatt oss i Trondheim! Er passe stor, kjempe koselig atmosfære i sentrum, fine uteområder for barn og voksne, og for mannen din er det et topp studiemiljø! Hadde ikke vært i tvil hadde jeg vært deg altså! Vet også at det er et ganske utbredt BIM og DIB-miljø der =0)

Skrevet

Her er full barnehagedekning!

Samt endel barnehager hvor barn av studenter har fortrinnstrett. Disse er da gjennom Studentsamskipnaden i Trondheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...