Gå til innhold

nå begynnte deres små å klø i munnen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er snart 3,5 mnd og han gnager sånn på hånda si.. og er mer urolig.. kan det være tenner?? synes dette er litt tidlig.. men han våkner mer om natta og er vanskeligere å roe.. hmmm.. prøvd å stikke funger i munnen hans å se om han gnager på den, men da sutter han bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her er akkurat som din! Han gnager på ALT! Er mer urolig og våkner mer om natta, kan være vanskeligere å roe... Får han gulpekluten sin over handa er det himmelen å gnage på! Synes også det er tidlig med tenner nå... Har skrevet et innlegg her for litt siden om forandret oppførsel hos lillegutt de siste dagene og siden han fikk vaksiner på mandag kan det jo være derfor min lille er mer urolig... Fikk ikke din også vaksiner på mandag??? Synes å huske det iallfall...

Skrevet

Lillebop har klødd mer eller mindre intenst i munnen siden hun var 2 1/2 mnd gammel. Nå har hun rundet 6mnd og det er fortsatt ingen tenner som har kommet gjennom...

Skrevet

Min begynte like før han ble tre måneder. Han klør, biter meg i puppen, gnager på det han får i munnen, og jaggu har han ikke en liten mistenkelig gråhvit prikk på gommene..

Førstemann fikk en jeksel (!) som kom delvis fram da han var på samme alder, men det kom ikke helt fram før han egentlig skulle få den. Så ja, noen kan få tenner tidligere enn andre. Husk at noen barn til og med blir født med tenner.

Skrevet

mamman til emil

stemmer det, fikk vaksine på mandag.. er kanskje derfor de er litt utidige da:) får håpe det går seg til. er jo en logisk forklaring da.. siden begge er sånn?? eller hva tror du?

Skrevet

Eva har gjort det siden hun var 2 mnd.. Fortsatt ikke kommet no tenner og hun klør fortsatt.. 5 mnd.

Skrevet

Goklumpen vår begynte da hun var 2,5mnd, og tanna titta frem da hun var 4,5. En del ganaging og sikkel som skulle til...

Skrevet

hm.. gutten min på 4 mnd gnager også intenst på hendene og sikler en del.. kanskje han også klør da...

har dere prøvd sånn man smører på gommen da fra apoteket??? kanskje kjøpe det i morgen da :)

Skrevet

lillegull:)

Ja, håper at det snart går over denne uroligheten for den er ganske slitsom;) Helsesøster sa at lillegutt kunne være litt sutrete og trøtt et par dager, men trodde liksom ikke at det skulle være sånn så lenge... Er nok ganske slitsomt for de små også... Stakkars... Ikke så greit bestandig!

Ser ut som det er vanlig at de begynner å klø såpass tidlig, da... Noen som smører på sånn kløelindrende salve eller hva det er?? (Er det Dentinox den heter??) Evt når begynte dere med det og hjalp det? Evt hvordan hjalp det??

Skrevet

dytter.. lurer jeg på også.. kan ikke se antydning til tenner, eller kjenne noe.. er det skadelig å smøre på da?

Skrevet

Jeg smører på Dentinox flere ganger om dagen, men det hjelper bare litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...