Gå til innhold

Frustrert over NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplyste i søknaden at jeg har årslønna ujevnt fordelt, ettersom den utbetales med halv ekstralønn i desember. NAV har kun lagt til grunn den lønna jeg hadde i sykemeldingsperioden i juli. Trolig har de oversett kommentarfeltet når de hadde de andre opplysningene. Klaget på dette, og nå etter ca en mnd fikk jeg brev om at behandlingstiden var 6mnd...utrolig! Vet ikke om jeg skal le eller grine, er jo faktisk nesten 1000 kr/mnd før skatt det handler om.

Mannen min ringte NAV i dag for å høre hvordan han skal melde to ukers pappaperm i desember. Han fikk da beskjed om at jeg ikke kom til å få utbetalt penger den perioden. Da skjønner jeg ingenting; jeg har gitt beskjed i søknaden min at mine uker skal tas ut uavbrutt. På NAV sine sider står det at mor og far kan ta ut uker samtidig....

For noe rot, trodde jeg skulle slippe å måtte mase og styre med dette. Bør vel ringe dem og få avklart alt tullet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV må ringes til og mases på støtt og stadig fra min side også... Helt utrolig, men de bare tuller med utbetalinger og klarer ikke å få med seg alle opplysninger man skriver i søknaden... Kjipt at ikke de klarer å holde orden på slikt!

Skrevet

Begge to kan ikke ta ut full foreldrepermisjon samtidig. Enten må du ta ferie, ulønnet permisjon, eller så kan du jobbe deltid minst 50%og da får dere foreldrepenger begge to.

Ellers tar regelverket utgangspunkt i lønnen når du går ut i permisjon, men de skal se hen til tidligere lønn hvis det gir bedre uttelling. Tror det er relativt skjematisk, men som hun andre sier, ring og mas.

Skrevet

Vet ikke noe om noe når det gjelder lønnen din, men ang permisjonen deres så kan ikke dere ta permisjon samtidig. Skal ha han permisjon må du ta ferie eller ut i jobb.

Hvorfor skal ha melde permisjon sin nå? Har dere ikke meldt inn det på søknaden for foreldrepenger da? Det er slik det skal gjøres

Skrevet

Ringte NAV når jeg skrev søknaden; fikk til svar at vi kunne vente med å gi beskjed om fars uker. Vi skulle bare gi skriftlig beskjed i forkant.

Skrevet

Kikker nærmere på NAV sine sider, vi kan visst ikke motta penger begge to nei! Får vel ta meg "ferie", det forskyver jo bare utbetalingsperioden. Får jo 38 uker uansett. Har ingen jobb å komme tilbake til, så det spiller ikke så stor rolle, bortsett fra snaut med penger i desember, bra det er halv skatt da!

Skrevet

NAV hadde forresten ikke registert at jeg skulle ha barnetrygd, håper det er i orden nå!

Skrevet

Håper det ordner seg! Er genialt med halv skatt i desember;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...