ønskebarn Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 er i uke 28 var på vanlig ul i uke 8,12,16 og 22 men har sett andre som har tatt 3d ul , og er så fine bilder. har veldig lyst til og ta det. men så var det noen som sa at jeg ikke burde ta for mye ul for det kunne skade barnet. noen som vet.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Det er ikke skadelig i utgangspunktet å ta ultralyd, men siden de ikke vet hva slags effekt for mange ultralyder kan ha på fosteret så anbefaler de å ikke ta unødvendig mange. Men jeg aner ikke hva "mange" vil si... Kan jeg få spørre hvorfor du har tatt så mange ? Jeg har selv tatt i uke 5,8 og 18 og skal ta i uke 28 pga forliggende placenta. I uke 5 og 8 tok jeg pga IVF.
ønskebarn Skrevet 22. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2007 har vært gjennom ivf. så derfor tok jeg i uke 8 og 12 også er det jo vanlig i uke 18 også måtte jeg en gang til i uke 22 pga utrede om noe var feil, men det var det ikke. men ei på jobben med sukker syke tok jo ul hver mnd så kan jo ikke være så farlig når legene gjør det.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Nei jeg tror nok legene hadde sagt litt mer om det visst de for.eks mente at grensen burde gå ved 5 ultralyder. De er vel også forpliktet til å opplyse om at det ikke er sikkert for mange er bra for fosteret, ettersom de ikke vet, bedre å være på den sikre siden liksom, i tilfelle det senere skulle vise seg å ha innvirkning med så og så mange. Skjønte du...? Lykke til videre ihvertfall:)
ønskebarn Skrevet 22. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2007 skal ringe og høre med riksen jeg:)
Maigullet Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 De har vel ikke funnet noe som tyder på at ultralyd er farlig, men mener vel at det kan øke sjansen for at barnet kan bli venstrehendt. Har ikke hørt noe annet
Tirilsinmamma Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg er med på et forskningsprosjekt, og tar UL en gang i mnd... Det er i regi av sykehuset og en overlege, så de ville nok ikke tatt så mange om det skulle være skadelig!
de tre bukkenebruse Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 jeg går til privat jordmor og der får jeg ul hver gang så mannen min sier at vi snart kan lage en album før hun blir født=P hehe... hun jobber også på sykehus. tror nok ikke at de hadde hatt dette tilbudet dersom det skulle være en fare for fosteret=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå