Gå til innhold

Noen plan faddere her???

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og skal skrive brev til gutten min i Kenya på 8 år.

Men hva skriver man?

Har fortalt før om meg selv og om Norge og sånn.Føler liksom ikke at jeg kan fortelle om ferien til usa eller at jeg var og kjøpte julegaver i går....

Blir jo litt kjedelig å lese det samme gang også...

Hva gjør dere???

Sender dere ofte pakke?Jeg har sendt en gang før og skal sende nå.

Lurer på om de egentlig kommer fram....Skal be de si fra om de får den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er plan-fadder. HAr bare skrive eitt brev enno. Synest det var vanskeleg nok. Eg tenker at eg kjem til å skrive om korleis det går med barna, og ver og vind. Har ikkje lysst å fortelle om luksusen vi lever i, og veit lite om fadderbarnet sine interesser. Eg tenker at eg vil sende ein pakke kvar jul, og skrive brev med den. Ut over det trur eg ikkje det blir skrive noko.

Skrevet

Jeg skrev brev i mars-06, så er vel på tide nå...

har ingen barn å fortelle om,så blir liksom vær og vind som du sier...

blir et fryktelig kort brev,men de blir vel glade for alt.

tenkte å sende med et bilde eller to også,selv om han har fått noen før...

Skrevet

jeg er fadder til en gutt i columbia... følte meg litt snytt nærmest da jeg fikk fadder"barn" for han er faktisk 17 år.... men men... noen må jo være faddere for dem og....

sendte ned fotballsett til jul nå. og et greit brev med bilder. skrev litt om klima og familien, interesser og hva vi jobber med. forsøkte å fortelle litt fritt, og stille noen spørsmål så jeg gjør det litt greit for han å svare på. sendte også hilsninger til øvrig familie..

hva skjer til neste år da? når han blir 18? får jeg nytt fadder "barn" da?

Skrevet

Jeg er plan fadder, og sender en hilsen ca tre ganger i året (var egentlig bra du skrev dette, for jeg burde vel egentlig sende avgårde en ny etterhvert - takk for påminnelsen!) :) Jeg skrever veldig lite i brevene, er mest "vi har det bra, håper dere har det bra, og at dere er friske.." Skriver litt om været; om det er snø/kaldt osv. Pleier også å skrive noen ord om gaven jeg sender; at jeg håper hun får bruk for den bla bla bla.. Dersom jeg har gjort/skal noe spesielt, skriver jeg kort om det. Er veldig upersonlig men brevene jeg får fra dem er på grensen til formelle, og jeg har skjønt at det er det som er naturlig for dem. Har hørt at mange kan oppleve det som "støtende" og uhøflig hvis man deler for mye.. men det er nok veldig avhengig av hvor de kommer fra. Mitt fadderbarn er fra Bolivia..

Skrevet

du får nok tilbud om et nytt barn ja.

har hørt om flere som hat fått "barn " på over 15 år...litt rart,men som du sier.

jeg ønsket med en fra Kenya,og fikk det.hvis du skal ha nytt barn kan du jo ønske deg en som litt yngre...

er jo ikke så mye man kan sende da,max 150 gram...

jeg har vært og kjøpt en leke sykebil(siden han vil bli sykeoleier),men leste nå at man ikke kan sende metall....

er jo ganske streng...

så nå er det bare å sette seg ned å skrive;-)

Skrevet

fikk fadderbarn i vår,hun er 16år,jeg synes det er litt synd,ville jo ha ett lite barn og følge gjennom oppveksten,så blir det bare to år liskom,føler ikke at det er tid til å knytte bånd og kanskje dra på besøk nesten..

jeg har senda brev med opplysninger om hvem vi er,hvor vi bor osv.. satt å så på gaven man kan kjøpe hos plan,og jeg syntes ikke noe passet til en jente på 16år, og vet ikek hva jeg skal kjøpe og senda som skal veie så lite..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hei.

Skjønner hva du mener, det blir ikke helt riktig å legge ut om hvor bra vi har det materalistisk sett. Jeg skriver litt om hvordan ståa er i familien min, om været (snø er jo spennende!), om planer vi har ift f. eks flytting, jobb eller studier, om begivenheter som har skjedd osv.

Sender kanskje et par gaver i året, en til jul og en ellers. Har brukt planshop et par ganger, og har også kjøpt gaver utenom (f. eks en t-skjorte og en shorts).

Syns det er veldig stas å få brev fra mitt fadderbarn i Ghana=) Han skriver ikke så mye, men han tegner gjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...