xxxo Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 om ansiktet ser blankt ut, på fotografbilder,er det pga lyssetting? eller er det bare sånn personen er, ingenting fotografen kan gjøre med det?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 kan være både og.....men blir lett blankt om personen har fet hud
Zummi Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Mener du med blankt som at det mister farge, går over i hvitt, blir blasst og livløst? I såfall så har fotografen overeksponert bildet, dvs latt bildet bli for lyst. Hvis du mener at personen har "speilblank" hud med tydelige reflekser så kan det være at han har brukt for hardt, kraftig lys. (Du har sikkert sett sånne paraplyer som enkelte fotografer har foran blitslys, det demper lyset og gjør ikke gjenskinn og sånt like fremtredende. Vanskelig å komme noe mer konkret uten å vite mere hva du er misfornøyd med, men også en person med veldig blank hud kan bli tatt hensyn til angående lyssetting.
xxxo Skrevet 22. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2007 dattern min på 2 år har ikke no spessielt blank hud tror jeg ikke. men kanskje hun har det.. huden, kinnene og nesa så speilblanke ut på prøebildene fr fotografen. når sambo var innom og sa dette, så sa fotografen at ungen bare var sånn, det var ikke hans skyld..
xxxo Skrevet 22. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2007 men det rare er jo det at det har ikke vært et problem når vi har tatt bilde av henne hjemme. med et vanlig , ikke verdens beste, digitalkamera.
FrøkenSprøken Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Har du brukt den lokale fotografen dere dere bor? Han er i så fall beryktet for å være elendig! Ingen jeg kjenner bruker han. Da reiser de heller til en annen by. Har det ordnet seg med jobb? Vet at ei venninne av meg trenger hjelp i en klesbutikk hun eier. Blend-butikk med dame og herreklær. Trenger vel 50% stilling eller noe. Ikke fulltid i allefall... Men da må du være litt opptatt av moter, og kle deg i de klærne de har når du er på jobb. Hun er veldig nøye på at ting skal gjøres skikkelig, men hun er veeeeeldig trivelig da!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Zummi har rett her.. Om personen har "skinnende" hud så må fotagrafen ta hensyn til det med tanke på lyssetting.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Ville klaget på dette om så er tilfelle.
Zummi Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Kanskje han har kjøpt seg et nytt fint blitsanlegg som han ikke har lært seg helt hvordan man bruker ennå? I dagens digitale verden er det også mulig å korrigere et bilde manuelt for å redusere virkningen av (for) blanke områder. Men dette tar da ofte litt tid og går sikkert på bekostning av den kanskje allerede litt overprisede sluttsummen (Jeg ville kanskje latt det være med på prøvebildene og tilbudt meg å prøve å gjøre det mindre synlig, eventuelt tilby å ta nye bilder). Hvis man som fotograf har uheldig lyssetting og oppdager det først etterpå så er det sin egen feil og ikke motivets
Storebror & Lillesøster Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Tror han kanskje har for mye lys eller skulle kutte ut blitzen.jeg får av og til sånne bilder av lillegutt der han er helt hvit i ansiktet,og da prøver jeg bare fra en annen vinkel eller et annet lys. Hadde klagd og ville fått han til og ta nye bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå