Lillemann blir storebror! Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hei der... vi har kjøpt et sånt derre maxi cosi bilsete på tilbud no... men så ser eg her at d e mange som kjøper noe som heter base og... ka e dette for noe?... dumt spørsmål kanskje, men e første gang dette å ikke allti like lett å vite alt... håper noen kan hjelpe!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 har selv kjøpt maxi cosi på tilbud (barnas hus) 999,- for noen uker tilbake. da hadde de også tilbud på basen til 1299,- så vi kjøpte den og. begge deler kostet før 1599,- pr stk. en base er en enhet som man fester i bilen, enten med isofix fester i karosseriet i bilen, eller med bilens setebelte. så når du skal ta setet inn og ut klikker du det bare helt enkelt oppi basen. forståelig? du kan se mer om basen her inne: http://www.maxicosi.com/ en base for isofix fester, og en for å feste i setebelte. men den de hadde på barnas hus var en og samme base for begge deler.
caroline82 Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 hei hei.. en base er noe som står fast spent i bilen hele tiden. da kan du bare klikke det ut/inn hvis man vil ha det med seg. vldig enkelt. tror det koster ca 1000-1200. ganske greit hvis det er trangt i baksetet iallefall. å da skal det alltid bli satt riktig på plass i allefall.. bilsetet er kjempe fint. det skal vi også kjøpe..
Lillemann blir storebror! Skrevet 22. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2007 supert... : ) no skjønner eg.. d va jo ganske lurt då... må ut å kjøpe d å etterhvert... hehe... ikke lett å bli klok på alt dette her... Takk for hjelpen!!
miracles Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 går veldig fint å bruke dette sete uten base også altså, bare for å nevne det;o) jeg brukte det til lillemor, og nå er nevøen min trygt plassert i det, det er lett å feste og tar liten plass og står stødig uten base også. så det er ikke alt man må ha;o)
Maren - på overtid Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Kan ikke skjønne du trenger en base så sant ikke bilbelte er for kort til å ta rundt stolen. Hadde maxiCosi til min sønn (venter nr 2) og var kjempefornøyd. Hadde han foran ved siden av meg når det var bare han og meg, og bak når vi var hele familien på tur. Da må du jo flytte på basen for hver gang??? Skjønner ikke poenget. Å feste setet med bilbelte er gjort på 5 sekunder...
Phantom´ Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Det skal visstnok være sikrere (mer stabilt i tilfelle krasj) om man har base. Vi kommer til å kjøpe det. Vi har alltid babyen bak uansett. Både pga det er lett å bli distrahert når man kjører og har babis ved siden av seg, og i tillegg har vi airbag framme, og da er det heller ikke lov å haa bakovervendt barnesete foran.
partyoffive Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Amen til deg 'Phantom' - ville aldri finne på og kjore med en baby barnesete forran akkurat for de grunnene du nevnte. Dette er påvisst være direkte farlig. Defleste biler i dag har airbag forran, selv om den i enkelte biler kan slåes av, er det ikke sikkert for barnet og dermed faktisk ikke lov og ha et bakovervendt barnesete forran. En base, gjor at barnesetet sitter fullstendig låst. Mer enn i bare et belte. Selv om belte er langt nok. Det er en extra sikkerhet med en base. Bilsikkerhet er under stadig utvikling, og godt er det, for man har med årene flere og flere ulykker ettersom traffik oker og fartshastigheter oker osv. Alt som er nytt under bilsikkerhet er til det beste, ikke for og gjore det mindre sikkert. En base er et bra kjop for de minste. I USA har de brukt base for barneseter i årevis. Supert at de kommer her også. Vi har brukt de på 3 barn og anbefaller de på det sterkeste!!!
HjerteMom Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Noen som vet om man trygt kan bestille maxicosi bilsete på nettet? Har dere en link kanskje i tilfelle? Vanskelig å komme seg til en sånn forretning fra her jeg bor... men kan jo alltids sende noen på handling for oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå