Gå til innhold

Mange som har termin i januar som ikke har begynt å ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

handle inn ?? =p

Termin 27 januar jeg og eneste vi har handlet inn er:

- 3 bodyer

- 1 pysj

- 1 lue

- 2 "tøfler"

Føler at vi henger litt etter?! Så derfor lurer jeg på hva dere andre januardamer har handlet inn :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har handla vogn, bilsete, vippestol, litt klær, seng, dyne, sengetøy, lammeskinn, brystpumpe og litt stelleprodukter. Får låne lekegrind og kurv til å sove i stua. Har arva en del klær også.

Godt å tenke på å ha det meste klart.

Skrevet

Vet du om det finnes noen god "startpakke" liste hvor jeg kan se hva man trenger liksom ?? :P

Føler meg heeeeeeelt fersk liksom..

Får kanskje begynne å handle litt snart da :P

Skrevet

Seng med alt innhold (dyne, trekk, laken osv)

Barnevogn med voksipose

Lekegrind

En del klær (de fleste har vi fått)

Men vi mangler en del vi også:) For ikke å snakke om oppussing av barnerom.. Men først er det eksamener på planen:)

Skrevet

Ikke glem at barnerommet må vere malt noen mnd`er før babyen kommer.. Så hvis du skal male så gjør det fort!:)

Skrevet

venter på at huset mitt skal bygges =) så barnerommet står klart 14 des =)

Skrevet

Vi har handlet:

-Vogn, laken, dynetrekk og dyne til vogna

- Seng, Dyne, dynetrekk og laken

- Stellebord

- klær..mangler noe enda

- voksipose har vi arvet.

Men mangler enda bilstol, men har endelig bestemt oss for hvilket vi vil ha! Lammeskinn, badebalje, babycall, pumpe..og mange småting egentlig!

Skrevet

Babyen skal ikke ligge på rommet første tiden uansett:) men takk for tipset:)

Skrevet

vi har handlet:

- vogn

- Bilsete

- Seng, dyne,laken,dynetrekk, uro

- masse tepper

- stellebord

- noen klær (hvertfall så vi klarer oss i begynnelsen, får vel en del)

- Voksipose får vi til jul

- lammeskinn

Vi mangler nå bare sånne småting som vi tar etterhvert fremover:P

Skrevet

Har kjøpt vogn, og montert vugga mi.. Men ikkje meir en det hittil..

Inbiller meg at eg har all verdens med tid enda eg da:)

Men nærmer seg styggfort.. Sprinkelseng har vi fra før av forresten..

Skrevet

hei:) har handla seng m madrass, vippestol og litt klær.. har vogn og sengtøy fra før.. men må vel ut å shoppe litt mere snart.. har ønska oss gavekort fra tøffeliten til jul, så det blir litt shopping i januar også..:)

Skrevet

Har handlet inn alt jeg:)

Bortsett fra småting som kluter/smokker/flasker osv.

Skal snart vaske gjennom alle klærne og sengetøyet også, så det er klart:) Er ikke mer enn en måned siden jeg begynte handle inn foresten, så føler ikke jeg har stressa rundt:)

Skrevet

Vi har arvet masse av søstera mi, så vi har d vi trenger i starten tenker jeg......

Skrevet

Jeg tar jo ting ganske med ro, og mener jeg har mye tid ennå. Vi har dette:

- Bilsete

- Lammeskinnspose fra jeg var liten (er på rens nå)

- 1 sett natt tøy

- 3 hjemme strikka luer og sokker

- 2 hjemmestrikka tepper

- 4 babyhåndklær

- lammeskinn

- 3 par sokker

- seng som har gått i arv, holder på å pusse den opp

- dyne og 1 sengesett

Vi har bestilt vong, den kommer midt i desember og kan stå i butikken til jeg har behov for den. Fint når man ikke har så god plass liksom. kommende bestemødre og oldemødre er godt i gang med shopping, så vi har nok sikkert nok klær! Men må vel få kjøpt litt mer sengetøy og et stellebord. Mamma og pappa har vel også betemt at de skal kjøpe en form for vugge til oss. Har en de småting igjen å kjøpe, men vil ikke kjøpe mer før jeg har kommode/stellebord å putte det i.

Skrevet

Har ikke kjøpt noe....

Vi skal flytte i løpet av desember, så jeg har tenkt å vente til vi har flytta. Da får jeg gått igjennom det jeg har fra før, og sett hva jeg kan bruke, og hva jeg trenger nytt...

Jeg tenker å begynne å handle etter nyttår, da er det stille og rolig i butikkene. Har termin 29. januar. :)

Hvis jeg skulle føde før tiden blir vi værende litt lenger på sykehuset, og det er mange butikker rett i nærheten, så det ordner seg uansett...:)

Skrevet

jeg har ikke kjøpt noen ting, men det er fordi jeg har alt fra før:-) Har bestilt meg bæresjal da.. Ellers trenger jeg ikke noe:-)

Skrevet

Hei .vet noen hvor man kan få tak i dynetrekk til den minste nyfødt dyna,og hvilke str det er ??

Skrevet

har termin 15 januar, og vi er ferdige med:

vogn

bilstol

kommode med noen få plagg i

seng, vugge, voksipose skal vi låne, så det kan vi hente når vi vil... og jeg begynner faktisk å bli litt stresset! men ser jo at vi mangler mest småtteri...

Skrevet

Jeg har handlet inn alt. Ble skremt i uke 28 da jenta truet med å komme så da fikk jeg fart på meg og ble ferdig med innkjøpene. Vi har et barn fra før og hadde det aller meste av utstyr da.

Skrevet

Har ett par "store" ting igjen,som stellebord og bilsete,ellers er det meste i hus,grunnen til jeg er så fort ferdig er at jeg blir så stressa hvis ting ikke er i orden,også er det jo veldig koselig å handle da:)

Skrevet

Alt er i hus her, mangler bare bleier. Kjempeglad for at jeg var tidlig ute, for bekkenet setter en stopper for alle handleturer nå. Og antagelig blir det ikke bedre i løpet av desember.

www.babyshop.no har forresten en sånn "sjekkliste", som kan være verdt å sjekke ut.

Skrevet

Termin 10. januar ( 3.gangs)

Har handlet:

- vippestol

- lekegrind

- ammeputer

- bæresele

-bilstol

- seng

- vogn

- bestilt søskenvogn

- stelleveske

- gulpekluter

- kjøredress

- voksipose

- bleier

- stellebord

- babybalje

-klær ( det vi hadde fra før + et par sett)

- dyne og pute til vogn og seng

- brystpumpe

- saueskinn

- sengetøy

Mangler:

- amme bh!

- hente vugge ( låner)

- klær ( tar etter hvert når ungen er ute)

- dyne og pute til vuggen

Skrevet

Termin 18. januar og har mye igjen föler jeg.

Vognen kommer i hus i starten av des., har saueskinnspose lånt av en venninne, babykurv som skal pyntes,dyner og sengetöy og sprinkel seng etter nr.1 og noe klär til å starte med.

Trenger : bilsete,vippestol, baby gym/lekematte (ikke hastverk det da..) badebalje, stellebord og stellematte, små bleier, myke kluter, lammeskinn og annet småtteri.

Skrevet

vi har etterhvert fått på plass alle de "store" tingene. Har også arvet en del klær, så tror egentlig at vi bare mangler kluter og sånt. Og hvis vi ikke har det på plass når babyen kommer ut får pappaen ut og handle mens jeg er på sykehuset. Venninna mi som elsker å kjøpe babyting har også meldt seg frivillig til babyshopping for oss ;-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi har handla inn eller fått

- barnevogn

- bilsete

- vippestol

- sprinkelseng med tilbehør (madrass, dyne, pute...)

- vogge med tilbehør

- babybjörn

- enormt mye klær (låner mye + veeeldig kjøpeglad bestemor)

- ullpose av villsau

- brystpumpe

- ammeinnlegg av ull

- noen stelleprodukter

Det vi mangler nå er stellebord (blir ikke før badet er ferdig oppusset i januar), ullundertøy til de første ukene og noen pledd/tepper. Tenker også å kjøpe en god matte (a la tykk treningsmatte) for å legge på golvet etterhvert. Resten får vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...