Gjest Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Har hørt man bør vente til de er 4 uker og til ammingen er vel etablert? Hvor mange bruker ikke smokk i det hele tatt?
Krokka og prinsessa Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Vi ventet til 4 uker, med det resultat at hun hverken tar smukk eller flaske... Jeg angrer på dette........
lilleskatten Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 vi begynte med smokk med en gang. Har gjort det alle mine og amminga har gått helt fint.
Trønderjente82 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Da jenta var 1 uke. Hadde også hørt at det var lurt å vente, men hun hadde et enormt suttebehov og da vi ga smokken ble det endelig rolig i huset:)
Milla-baby Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Vi ventet til han var 4 uker, fordi jeg var redd det skulle ødelegge ammingen. Hadde litt problemer med å få ham til å suge helt i beg. Men han tok smokken fint etter 4 uker og den har vært en redning for oss! ;o)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Begynte da han var 2 dager gammel...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Bruker ikke smokk og har ikke sett vitsen heller. Hun er 3 mnd. Når hun gråter er det jo for å si fra at hun enten trenger mat/bleiebytte/kos/byssing/aktivisering. Ikke at hun trenger en plasttapp inn i munnen. Er hun urolig bærer vi henne i slynge. Ikke noe problem..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Da junior var ei uke så puttet vi inn smokken. Greit m litt avlastning for puppen. Ikke alltid at nærhet er nok for poden, så da er det kjekt å ha litt hjelp å roe seg ned med. Han tar kun smokken når han er trøtt, så ikke sjans for "misbruk" her i huset!
Lykkekløver Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Begynte når han var 3 uker. Han hadde et enormt sugebehov og freden ble etablert i heimen igjen... Personen som oppfant smokken burde ha fått fredsprisen.
petite fleur Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Da lillegutt var 5 dager gammel, ga pleierne på sykehuset ham smokk. Vi har ingen problemer med verken amming eller at han tar flaske. Han klarer derimot ikke å holde på smokken særlig lenge, max 2 minutter. Jeg har lest og fått bekreftet av pleierne på sykehuset at smokk er bra mot krybbedød, så har absolutt ingen betenkeligheter ved bruk av smokk...
Gjest Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Alle våres tre har begynt med smokk i løpet av første uken, mini var vel den som begynte tidligst, 2,5 døgn gammel. Venter du for lenge kan du risikere at babyen ikke vil ta smokk...
Bellen^2 Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Vi begynte ikke før han var rundt 3 mnd, men det var fordi han ikke ville ha smokk før.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 Barn er ulike anonym :-) Men en av hovedgrunnene til at vi gir smokk er fordi det reduserer risikoen for krybbedød, det er vits nok for meg. Og ikke alle barn roer seg selv om de har fått mat, tørr bleie, kos, blir bært på osv, og da er det greit å gi dem noe som roer dem ekstra i stede for at de svelger og svelger luft fordi de hyler så hysterisk og blir helt stresset. Tror de færreste bruker smokken bare for å proppe igjen ungen i stede for å oppfylle babyens behov, men i tillegg når ikke noe annet hjelper :-)
Mammapudding Skrevet 22. november 2007 #15 Skrevet 22. november 2007 Prøvde me smokk fra hun var en uke gammel siden hun hadde så stort suttebehov å puppene mine var såååå vonde, men hun nektet å ta den før hun var 6 uker.
Lisa81 blittmamma! Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 Snuppa mi ville ikke ha smokk før hun var ca. 3 mnd(prøvde først da hun var 4 uker),og bruker den kun når hun er trøtt og skal sove. En positiv ting til med det er at hvis hun våkner om natten,sovner hun igjen når hun får smokk! (før ammet jeg bare automatisk, men hun er faktisk ikke sulten, har jeg funnet ut..)
nabbi_85_ Skrevet 22. november 2007 #17 Skrevet 22. november 2007 Vi begnte så fort vi kom hjem fra sykehuset. Han lille mann hadde så utrolig stort sugebehov att jeg ble sår. Men vi fik beskjed om og vente til ammingen gikk greit. Og det gjorde den .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå