Gå til innhold

Å få igang melka igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig når gutten min er 2 og en halv måned og jeg kun amma de 2 første ukene?? prøvde å pumpe litt nå men kommer bare noen få dråper:(:( Angrer sånn på at jeg slutta! Er det helt umulig å få igang produksjonen igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig å relaktere som det kalles, altså få igang melkeproduksjonen igjen etter at man har sluttet å amme. (Selv bestemødre som har ammet en gang i tiden har visstnok fått det til).

Men det krever iherdig pumpeinnsats, en gang i timen til å begynne med, vil jeg tro (spør ammehjelp). Nesespray som styrker utdrivningsrefleksen kan gjøre pumpingen lettere.

Hvis du fortsatt har noen dråper igjen, er det god sjanse for at du får det til.

Hvis det blir for mye mas, har jeg et annet tips til deg: La ham få de få dråpene du har (enten ved at han bruker puppen som smokk, eller ved at du drypper litt på smokken hans). Dråpene inneholder høykonsentrasjon av antistoffer. Ikke mengden det kommer an på der.

Lykke til!

Skrevet

hvorfor slutte? det er så koselig synes jeg, med nærheten

Skrevet

Tuuusen takk;) Har apoteket denne sprayen? og vil babyen få vondt i magen om jeg begynner å amme igjen? Han år det når vi bytter mme? usikker på om han tåler melk så har veksla mellom soyamel og nan...

Skrevet

Sidan du har nokre dråpar enda så kan det hende det skal gå ant. Det er mange flinke ammehjelpere, både her inne og tilknytta helsestasjonane, som kan hjelpe. Den beste stimulien for melkeproduksjonen er ungen. Legg ungen til så ofte som mulig, og gjerne rett før han blir sulten. Då er h*n på det ivrigaste til å suge. Ivrigast er han nok når han er sulten, men da er vel flaska viktigst tenker eg.

Får du det ikkje til så slapp av. Ungen din har det nok heilt fantastisk uansett =)

Skrevet

Tusen takk til deg også=)

Skrevet

Sprayen får du på apoteket. Det skal ikke være noe problem for magen hans å gå over til morsmelk igjen. Jeg spurte helsesøster om dette for noen uker siden, fordi jeg vurderte å pumpe fullt og gi henne utelukkende mm fra flaske - etter at vi hadde kjørt nan en stund pga ammeproblemer.

Skrevet

Men du må ha resept for å få den sprayen da. Så du må nok til legen først. (med mindre det har endret seg siden mars i år...)

Skrevet

Heidi 1984: Skjønner ikke vitsen med slike spørsmål. Folk har sine grunner, la dem være i fred.

Skrevet

å? er potte tett og forkjøla nå da:P hehe. lillegutt også:(

Skrevet

ja poenget her var ikke hvorfor jeg slutta, men at jeg angrer nå...

Skrevet

Uffda. Først og fremst, få time hos legen og si at du vil prøve å få melka tilbake, og trenger syntocin (var det ikke det den het tro) nesespray. Så drar du på apoteket og kjøper nesesprayen og noe som heter nesehorn. Dra hjem og ta et lite dampbad, kokt vann i en gryte, håndkle over hodet og hodet over gryten, slik at du løsner det værste av det tette. Fyll vann og salt i nesehornet etter anvisningene i pakken og skyll. Gjenta skylling 3 ganger daglig, så blir du raskt bra. Greit å skylle før du bruker nesesprayen som skal øke utdrivingsrefleksen.

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Hei:) Prøvde på akkurat det samme som deg da min var 2,5 mnd.. Angra fryktelig(angrer ennå) på at jeg slutta og amme.. Prøvde og prøvde i lang tid.. Men det gikk ikke.. Fikk bare ut ett par dråper slik som deg..

Men håper det går bra for deg! Masse lykke til fra meg!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...