kaalrot Høygravid!:) Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 gjennomgikk resultatet av blodprøvene mine sammen med legen i dag og han kunne bekreftet at stoffskiftet mitt ikke var helt som det skulle.. måtte derfor ta ny blodprøve og venter nå på resultatet..OM det skulle være noe gale med det må jeg begynne på noen tabletter.. da jeg spørte om dette kunne skade fosteret rynket han litt på nesen før han sa litt tvilende at fosteret ikke var så lett påvirkelig som vi tror.. han klarte med andre ord ikke helt å overbevise meg.. Andre som "sliter" med dette og som går på disse tablettene?? forklaringen på stoffskiftet var at noen signaler fra bakdelen av hodet ikke var så bra som de kunne, og de styrte temperaturen og hadde noe med hormoner å gjøre- ikke så lett forklare for jeg har rett og slett ikke peiling;) Andre som kjenner seg igjen?
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Hei. De blodprøven du eventuelt skal begynne på heter Levaxin, har felleskatalogen foran meg og der står det: "Overgang i plancenta: Ingen kjent risiko ved bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over, men risiko for å påvirke barnet er usannsynlig." Har ei venninne som bruker disse tablettene, hun brukte de under svangerskapet og det eneste var at hun fikk flere ultralyder, en gang i mnd fikk hun på slutten av svangerskapet. Gutten hennes er velskapt og fin. Har ikke fårr noe skade av det:) Håper det ga deg et litt klokere svar?
Fruen i huset Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Levaxin er ved lavt stoffskifte da. Jeg har hatt lavt i mange år og går fast på Levaxin, skulle bare fortsette på medisinen. Blir ikke fulgt opp noe mer enn andre i sv.skapet. Jeg tror det er annerledes med svangerskaps-stoffskifteproblemer, men mer i grad av ubehag for moren hvis det ikke oppdages. Min søster har alltid vært ekstremt kvalm og dårlig under svangerskap, og etter andre fødsel fikk hun beskjed om at hun nok hadde hatt stoffskifteproblemer uten at dette hadde vært fanget opp før. Eldste er nå skolebarn og ingen problemer med noen av barna Det kan ta litt tid før de finner riktig medisinmengde, derfor kan mange være dårlige lenge ifm stoffskiftet, og hos noen svinger det så mye (høyt - så lavt - så høyt osv) at det er umulig å medisinere riktig. Har man først fått bekreftet lavt eller høyt en gang, skal man følge opp med blodprøver hver 3.mnd, uansett om det stabiliserer seg etter en stund og man kan slutte med medisiner (sjeldent, men skjedde hos meg før det kom tilbake igjen). Vet ikke det om dette gav deg noen svar, men lykke til i alle fall! Tror ikke du skal være redd for barnet ditt ) Er vel mer deg legen var bekymret for, men så lenge det er oppdaget får du jo hjelp!
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 23. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2007 Tusen takk for svaret:) ble litt klokere nå ja, og ikke minst slapper jeg mere av:)
Fruen i huset Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Ville bare legge til at det virker som svært få leger vet så mye om dette. De tror at alt er bra så lenge verdiene stiger til "normalverdiene", men jeg snakket med en lege-bekjent som sa at bare min kropp vet hva som er normalt for meg...
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 23. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2007 svangerskaps-stoffskifteproblemer som du MammaMia nevner, betyr det at jeg kan ha fått dette "problemet" etter at jeg har blitt gravid? Tenkte kanskje at jeg har hatt det lenge, men at det først ble oppdaget nå når jeg tok blodprøvene:) Vet ikke om jeg har lavt eller høyt stoffskifte.. ble mye store ord da legen forklarte..men han nevnte symptomer som trøtthet og det å fryse myye.. Men frostig har jeg alltid vært:) og trøtt hører jo graviditeten med, og ikke minst denne årstiden for min del;) Men får nå se hva legen har å si når svaret på blodprøven blir gitt.. den tid den sorg:) Men setter veldig pris på svarene jeg har fått:)
kajfla Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 trøtthet og frysing er to av mange symptomer på LAVT stoffskifte. så vet du det. :-)
qwana Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 det stoffet du får for lavt stoffskifte er ikke farlig for babyen, fordi det er et stoff kroppen normalt lager selv. Det er normalt å få forandringer i stoffskifte når man går gravid, dette kan rette seg selv etterpå, men dette følger legen din opp.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Jeg har også forandringer i stoffskiftet mitt i sv.skapet, men jeg har forhøyet stoffskifte..Jeg skal også ta kontrollprøver hele tiden. Men jeg som har fåttpåvist høyt vil ikke få medisiner for stoffskiftet-for det var ikke bra for fosteret sa legen til meg? Må evt ta "hjertemedisiner" hvis det ble altfor høyt..Det var visst ikkde farlig for den lille. Krysser fingrene for at det holder seg på ett greit nivå:-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Jeg er til utredning nå for å finne ut av hva det er som foregår - flere ekg'er og ultralyd av hjertet og blodprøver i fleng. Kan man ha forhøyet stoffskifte, altså hypertyreose, uten at en har rast ned i vekt? Mine symptomer er egentlig bare veldig forhøyet puls
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå