Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg er ca 20 uker på vei, og sliter virkelig nå. Er så veldig trøtt om dagen. Er det normalt? Alt var bra hos legen i dag og jeg er ellers frisk, men jeg sliter veldig med trøtthet. Jeg kan legge med likt med guttungen om kvelden og fremdelles være like trøtt dagen etterpå. Jeg vil bare sove hele tiden. Huset ser bomba ut og jeg klarer bare ikke ta fatt på husarbeidet. Jeg gråter mye og blir lett sint på sønnen min. Jeg sliter med dårlig samvittighet overfor han. Angrer nå på at jeg ikke ba om sykmelding i dag. Går det an å ringe legen i morgen å høre om det er mulighet for å få sykmelding fordi jeg er så trøtt og sliten?
Loglady Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 1. Ja, det er helt normalt å vøre trøtt i svangerskapet. Jeg kunne sovnet stående hvor som helst da jeg gikk gravid. 2. Ja, legen kan vurdere sykemelding på grunnlag av at du er trøtt og sliten, men ikke sikkert alle leger synes det er grunn nok. Min lege forstod heldigvis problemet.
heisand? Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 sovnet hver eneste kveld på sofaen da jeg var gravid
d",)~^~^~ Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Det er adskillig tyngre å gå gravid med andremann så jeg skjønner godt du er sliten. Det skader hvertfall ikke å ta det opp med legen, så får du ta det derfra. I første omgang hadde jeg brukt noen egenmeldingsdager, det har du jo også mulighet til. Kanskje du bare trenger en dag eller to på å hvile deg litt?
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Ærlig talt, da trenger du noen dager å komme deg på.. Hvorfor skal vi damer være så pliktoppfyllende hele tiden? Og som regel strekker vi oss så langt for andre hele tiden, at det er våre nærmeste som trenger oss som mest som lider av dette. Det er ingen skam å bruke noen dager på å komme seg til hektene igjen.. Det er faktisk mye bedre for din arbeidsgiver at du tar deg noen dager på å komme deg enn at du blir langtidssykemeldt pga. utbrenthet.. Jeg gjorde ikke det, presset meg til det ytterste og gikk på trynet mitt i veggen, samtidig var jeg gravid! Det var et helvete jeg ikke unner min verste fiende.. Noen har et ok svangerskap, andre er totalt utmattet.. Det er ting en ikke kan forutse, og driiiit i hva andre sier og gjør, og hva andre mener.. Du er DU, lytt til deg selv. Ring legen din og si det som det er.. Så sender du gutten din i bhg og planer rett ut i senga!! God bedring.. Klem
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Her er ett tips som jeg selv burde tatt mye tidligere: Drit i husarbeidet. Ingen blir lykkeligere av at du sliter deg ned til beinet, selv OM gulvene er reinere da. Seriøst, ungen din tar ikke skade av litt rot, mannen din kan gjerne ta litt mer enn det han allerede tar, men hvis ikke det går så driter dere begge i det. Jeg var selv så trøtt rundt uke 20 at jeg sovnet på gulvet på badet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå