nick_345930 camisa Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hei! Jeg er nå i uke 37 og babyen er fortsatt i seteleie! Skal på sykehuset i morgen for å forsøke å snu henne! Har hele tiden vært positiv til setefødsel hvis snuing ikke blir vellykket. Hun ligger 22% under vekstkurven og legen mener derfor at det ikke skal være noe problem for meg å føde vaginalt! Men plutselig ble jeg så usikker......Skal jeg velge KS? Har fått god info fra lege om at det er like trygt å føde i seteleie som hodeleie! Babyen får god overvåkning og det er et team som står klart i tilfelle det skulle bli for hardt for babyen! Å føde er jo smertefullt uansett hvillken vei babyen kommer..... Er det noen som har erfaring fra setefødsel som vil dele det med meg?? Hvordan var deres opplevelse? klem
enpå3ogenpå1 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 jeg har ingen erfaring med setefødsel enda - men har en baby i seteleie selv. Termin er i morgen og jeg er klarert for vaginal fødsel. Baby er 13% under normalen og jeg har gode bekkenmål. Legen sa det samme til meg, det er like trygt. Vi føler oss ihvertfall helt trygge og veldig ivaretatt. Det er jo en liten risiko for å måtte bryte av for ks, men den er like gjerne tilstede ved hodeleie. Jeg spurte på dinbaby og fikk mange fine svar fra jenter som har født i sete, du kan jo prøve det samme? Ellers prøvde legene å snu bebisen, men den ville ikke samarbeide! Jeg synes ikke det var spesielt vondt, det var igrunn i huden det var værst. Ønsker deg masse lykke til i morgen!!! Grav og spør legene hvis du fortsatt er usikker. Jeg hadde dager jeg var veldig klar for fødsel, og andre dager jeg fikk helt hetta av tanken. Men de tar ingen sjanser og jeg føler jeg har fått all den infoen jeg trenger for å være trygg, både fra legene på sykehuet, jordmor og jenter her inne. (og ja - det er alltid noen som kommer med skremselshistorier......) LYKKE TIL
sydilla Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Til dere begge to! Snakket med min akupuktør om dette med snuing i går. Hun påstod at når de prøvde å snu babyer med akupunktur lykkes de i 80% av tilfellene - verd et forsøk? Kanskje det finnes jordmødre på deres sykehus som har denne kunnskapen? Hvis dere prøver - pass på å gå til en som er godkjent (har en sånn NKFA godkjenning ell)
enpå3ogenpå1 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 jepps - prøvd det og. Men det er en sta liten unge jeg får (og DET har han ikke fra meg!!!!!!Moahahaha)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå