Gå til innhold

er det bare meg som har et problem med å ha babycall i vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd av strålingen, vil ikke gi sønnen min hjernekreft eller noe. Han har jo en åpen fontanel. Er det noen som vet hvor farlig det egentlig er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babycall kan da umulig være farlig. Senderen i den er veldig svak (rekkevidde bare maks noen hundre meter), sammenlignet med f.eks. mobiltelefoner som er mye, mye kraftigere. De har ennå ikke klart å påvise at stråling fra mobiltelefoner gir kreft eller andre sykdommer, selv etter mange timers daglig bruk over mange år. Og en mobiltelefon bruker man jo rett ved øret, mens babycallen (som altså har en adskillig svakere sender) setter man jo 0.5-1 meter unna. Strålingen fra en sender går ned til en fjerdedel dersom avstanden dobles!

Ingen grunn til å bekymre seg over å bruke babycall! :o)

Skrevet

Dette er noe jeg i grunn aldri har tenkt på. Brukte baby call en del ute i vogna da gutten min var liten. Redd for å ikke høre han..men nå setter jeg han slik at jeg ser han fra vinduet. Hadde det vært farlig hadde vi vel hørt mere om det? Som sagt aldri hørt at det er farlig og trur det heller ikke.

Skrevet

Jeg har aldri babycallen helt inntil babyen. Står på vedlegget som fulgte med også at den ikke skal plasseres under en meter fra babyen.

Har visst vært skrevet om i aviser også, for jeg fikk streng beskjed av Pappa at jeg aldri måtte ha babycallen helt oppi babyen for det hadde han hørt om på nyhetene.

Den kobler så fort inn likevel. Trenger ikke stå helt oppi hodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...