Tredjemann på vei :D Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Lillegutt på 2 år har nå vært syk i 3 uker, først forkjøla, så diare og nå øyeverk... Igår kveld hadde han 39 i feber og var skikkelig slapp, så vi ble enige om at pappan hans skulle være hjemme med han idag og muligens ta han med til legen hvis han fortsatt hadde feber og sammenklistrede øyne av verk. Uansett skulle de to være hjemme og slappe av, ettersom pappan hans endelig hadde mulighet til å ta fri fra skolen! Veslegutten går i bhg. hver dag, ettersom vi begge er studenter, så han fortjente virkelig denne fridagen han også! Det som møter meg kl. 14 idag da jeg kom inn døra var samboern som satt foran pc'n og spillte fotballspill. "Hvor er ****** da?" spurte jeg. Han forteller at han er i barnehagen!!!! Unnskyldningen hans er at ungen var feberfri idag!!! Og jeg som hadde forberedt lille vennen på at han skulle få være hjemme og slappe av idag!!!! Og som om ikke det var nok så er det turdag i bhg. på torsdager!!!! Er så dritforbanna. Og det stopper ikke der... Samboern pleier å bli gretten og kjefte på meg de dagene jeg har vært hjemme p.g.a svangerskapsplager av ulike slag og ikke har fått handlet mat eller ryddet noe særlig. Tror dere han hadde ryddet eller handlet idag da??? Å nei da! Så jeg ga han en skikkelig utskjelling og fortalte at jeg syntes synd i stakkars ungen osv. Han holdt på å klikke på meg fordi jeg sa ifra. Er så sint, så sint...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Oi, dæven døtte!! Du har ALL grunn til å være forbanna!! Håper samvittigheten hans spiser ham opp i løpet av kvelden! Ikke kjeft mer på ham (pappaen altså). Bare vær superkoselig og grei med gutten deres resten av dagen og overse pappaen fullstendig. Da kanskje han kjenner samvittigheten komme.... Synes det var dårlig gjort og respektløst overfor deg at han leverte ham i barnehagen. Dere hadde tross alt en avtale! Gutten deres hadde hatt godt av å slappe av litt hjemme sammen med pappa i dag. Neste gang han nevner at du ikke har gjort nok hjemme, minner du ham bare på denne dagen;o) haha..
secondmum Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 fytti !!! du har all grunn til å være sint, hadde blitt så forbanna jeg , lag en gravid drakt til han , så kan han gå med den i en uke, å så se hva han sier, de veier mye, hehe, ikke gi deg ,
Lillefy Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Man leverer ikke ungen sin i b.hg dersom denne har vært syk kvelden/natten før eller samme morgen. Stakkars liten. Mannen din bør føle seg som en idiot som setter sitt eget giddaslause "vil heller spille pc-spill enn å ta meg ordentlig av ungen min"-selv, enn sin lillegutt som ikke er i form men faktisk ikke kan bestemme selv. Fy skamme seg. Heller ikke godt ovenfor alle de andre barna som blir smittet fordi foreldre sender syke unger i b.hagen. Hva fanden er galt med folks tankegang sier jeg bare. Jeg blir like sur på typen din som du er, håper du gir han så dårlig samvittighet at han aldri gjør det igjen!!!!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Fy f!"#!%. Da hadde jeg klikka, ja! Her hadde det blitt kjefting, grining og hele regla, det kan jeg love deg. Jeg skjønner deg veldig godt, og du har full støtte fra meg Klem
Mamma til go'jentene Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Heier på deg!! Stå på ditt! Det holder bare ikke, han fortjener å få så ørene flagrer etter en sånn glipp!! Og du og gutten din fortjener en goood middag laget av far!
Misses*fødeklar* Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Slenger meg på her jeg og! Du har all grunn til å være sint og skuffet!! Fikk helt vondt av lille gutten din, jeg!
silje.fl Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 hei!!! jeg kjenner selv hvor forbanna jeg blir jo mer jeg leser av innlegget ditt!!!! min mann kunne lett prestert det samme,men jeg har kjeftet så mye at han er blitt "døv" ,funker veldig bra med en iskald skulder en dag eller to....stå på!!
mamma`n til nurk Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Nei, ærlig talt! Går ikke ann! Jobber i barnehage selv, og ser godt hvem som har vært syk dagen før. De er som oftest ikke i form, og vil bare slappe av! Det var fryktelig dårlig gjort av samboern din å slepe ungen i barnehagen når han har vært syk såpass lenge!! Med de hormonene jeg har i dag, tror jeg jeg hadde hivd idioten på hue og rævva ut døra for å hente ungen igjen!!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 siljemor85, hvordan går det med deg/dere?
Tredjemann på vei :D Skrevet 22. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. november 2007 Joda, det går sånn passe. Han er fortsatt forbanna på meg da, fordi jeg "maser så fælt og blander meg så mye", men han har tatt seg bra av guttungen siden de kom hjem fra bhg da. Og han bryr seg jo om lille vennen, men trodde sikkert at så lenge han ikke HADDE feber der og da så kunne han like gjerne dra i bhg. Ingen unnskyldning er god nok, mener nå jeg. Spurte pappa'n om dem sa at gutten hadde hatt d bra i bhg da, og da sa han at han hadde storkosa seg, men likevel... Han hadde 38,6 i feber igjen nå ikveld da, så jeg er fortsatt helt forvirra over hvordan han kunne gjøre noe sånt mot guttungen, når han helt fint kunne vært hjemme idag... I morgen må han desverre i barnehagen siden jeg er nødt til å på skolen en tur... Og pappan hevder at han MÅ dit i morgen også, så da har vi ikke noe valg... Men jeg skal hente goklumpen tidlig i morgen og så skal vi dra til mamman min og være der i helga og bare slappe av og kose oss sammen:-) Takk for støtten! Mannfolk tenker av og til så kort...
Nætte;mortil2 Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Hjelp.... stakkar stakkar unge....... Det der var så råttent gjort at jeg antakeligvis hadde eksplodert!!!!!!! Å sende en såpass pjusk unge i barnehagen er utrolig slemt gjort mot han.. Jeg er førskolelærer selv og ringer pronte til foreldre når barna ikke er i form til å være i bhg.. Og en fast regel hos oss (som vi har fått fra lege og helsesøster) er at barna skal ha MINST en feberfri dag hjemme før de sendes i bhg. Da hjelper det IKKE at man MÅ på skole eller jobb. Har man fått seg barn skal de komme først, UANSETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samboern din mangler tydeligvis ganske mye når det gjelder empati og omsorg for både deg og barn, og det er triste greier.. Men barnet ditt bør få bli friskt før han sendes i bhg! Får helt vondt her jeg!!! Jeg har selv en som ofte er syk, nå er jeg fri for barnesykdomsdager, så jeg bruker mine egne, eller går uten lønn når han er syk. Rett og slett fordi det er ansvaret mitt........
Gjest Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Ja, du den mannen din hadde jeg fillerista. Det er sikkert og visst! MEN, det som blir litt problematisk for meg er at du faktisk tenker å gjöre akkurat det samme som han i morgen. Du skiver at du MÅ på skolen, men med midre du har en viktig eksamen MÅ du strengt tatt ikke på skolen mener nå jeg! Er ungen syk, så er han og da er det bare å ta sitt ansvar å väre hjemme med guttungen! Min moralpreken for i dag!
Lill med stor mage (høygravid) Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 har det akkurat på sammen måte...ikke mye greit...er liksom*har ikke du laget middag i dag som nesten bare er hjemme.*f.... da!!! er en grunn til at vi er sykemeldt og skal slappe av..ellers kunne vi jo bare vært på jobben...så skjønner åssen du har det:(
mor.monsen Skrevet 22. november 2007 #15 Skrevet 22. november 2007 Enig med gullungen over her.. man sender ikke en unge som har hatt feber dagen før i barnehagen! Det er utrolig respektløst for barnet, barnehagepersonalet og andres unger som er i barnehagen å kan bli smittet. En syk unge eller ekstra slapp unge krever som regel en ansat mer eller mindre alene og det har ingen barnehager kapasitet til. Hilsen barnehage tante.
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 vis ham denne tråden du, så skjønner han nok hvor egoistisk han har vært i dag. Prioritere sin egen fridag foran sønnen sitt behov for å slappe av... fysj!
1222 Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 Du har min fulle støtte, dersom det der hadde skjedd her i huset hadde jeg reagert på akkurat samme måte. Sånn kan de av og til være altså! Der jo så lite modent som det kan bli!! Skikkelig frustrerende, føler med deg. Men: prøv å glem det, tenk positive tanker og håp på at han skjønner at det var teit av han.
mai mammaen til to Skrevet 23. november 2007 #18 Skrevet 23. november 2007 jeg hadde blitt DRIT FORBANNA på min samboer om han hadde gjort det samme. hadde i utgangspunktet blitt irritert om snuppa måtte gå i barnehagen hvis han hadde en dag fri. (ettersom vi aldri har fri og hun er i barnehagen hver dag) men om hun i tillegg var dårlig hadde jeg blitt kjempe sint...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå