Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg gjør absolutt IKKE det. Men da jeg fortalte det til ei jente i nær familie at gutten min på 6 mnd ikke vil ha noe særlig grøt, så lurte hun på om jeg hadde sukret den. Jeg sa at det gjorde jeg ikke, men prøvde meg heller frem med å blande inne banan eller eventuelt fruktmos. "da skjønner jeg godt at han spytter det ut, har du smakt hvor grusomt det smaker eller? Du sukrer da din egen grøt, så da gjør du det selvfølgelig med babyen og!" Hun gjør da dette med sin jente på 8 mnd, og har gjort det siden hun begynte med grøt da hun var 3,5mnd. Jeg har fullammet til nå, bare litt smaksprøver(3-4 skjeer om dagen i noen uker) men regnet med det er litt innkjøringsproblemer. Og nå spiser han mer og mer for hver dag. Åpner munnen når skjea kommer, og sutrer om den ikke kommer fort nok. MEN... er det flere som sukrer ris eller mais -grøten? Eller er det bare henne tro? Ble litt nysgjerrig egentlig...
tuppemor-75 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 jeg lager hjemmelaget hirsegrøt som jeg tilsetter ulike hjemmelagde fruktmoser, slik at grøten skal bli søt. minien her i huset, spiser i alle fall min grøt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Gir hun babyen sin kanel også? Man sukrer da ikke grøten.
tuppemor-75 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 men babyer kan da godt få grøt med eple og kanel? det har da jeg gitt babyene mine.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Skal jammen spørre henne om det om hun begynner å komentere det jeg gjør igjen. Du skjønner hun har et par eldre barn, så hun vet alt!De lever enda, som hun sier. Men det er ikke jeg som sukrer grøten eller kjører med babyen i forovervendt sete fra fødselen, som jeg aldri ville gjort. Hun får gjøre som hun vil, men blir bare så oppgitt når hun skal fortelle meg hva som er riktig, og jeg er uenig. Hun skjønner liksom ikke at jeg faktisk har egne meninger, selvom jeg er førstegangs. Men så tenkte jeg det at det kan jo hende det er noen som sukrer den, siden hun gjør... kanskje det er mer vanlig enn det jeg har fått inntrykk av... HI
Mrs. Bouquet Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Det er første gangen jeg hører om noen som sukrer babygrøt
Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Hehe, og da fyra du deg opp aånn at ALT hun gjør er feil:) Hun gav deg jo bare et råd. Er jo bare å overse det..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 hihi;o) det er ikke eneste rådet for å si det sånn... HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Men kanel er helt greit å gi :-)
Snupi27 Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 jeg har oxo fått det spørsmålet "hvorfor putter du ikke sukker i grøten?" men det var ikke av en venninne,men av SVGERMOR...
Super-Langbein Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Kunne ikke falle meg inn. Men vi bruker havregrøt, og den synes jeg smaker godt i seg selv..
Gjest Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Nei herlighet, så, unnskyld meg men, dum er jeg ikke. Ungene kommer til å få mer enn nok sukker i seg med det osm i dag kalles en normal livsstil at man ikke trenge rå gjøre det verre enn det alt er ved å sukte babygrøten i tillegg *riste oppgitt på hode* Vel, jeg har saus med masse salt i på potetene mine, ja da må jeg jo gi det til mini på 5 mnd også, drit i at det skader nyrene hans, så lenge det bare smaker slik jeg med mine haøvødlagte smaksløker er vandt med er alt i orden... (ironi), nei du, venninnen din høres ikke ut osm hun er så veldig opplyst... hun er nok ikke et forbilde for deg å leve etter når det kommer til mating av babyer.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Det er ikke uvanlig at babyene ikke vil ha denne grøten i starten. Det smaker jo noe helt annet enn det de er vant med. Men får de noe søtt i munnen så er det jo noe alle liker.. Så årsaken til at hun gjør det kan jeg kanskje forstå, men ville ikke ha gjordt det selv. Det man kan anbefale er å blande i litt fruktpurre. Den er også kjempesøt, men det vil også ha en positiv side. pga at disse inneholder masse c-vitamin vil det også gjøre at barnet tar til seg jernet i grøten mye bedre.. (dette er samme grunn til at man blir anbefalt å ta c-vitamine sammen med jerntabeletter når man har lite jern i kroppen...) Så da slår man to flurer i en smekk. Grøten blir sunnere og babyen liker den bedre!
Gjest Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 nope, sukrer ikke. Vil anbefale havregrøt med aprikos og banan fra NEstle - var først når vi begnte med den at pjokken syntes grøt var godt. Og skjønner han jo, maisgrøten og risgrøten syns jeg smaker papp jeg også
Twins i magen <3 Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Jeg sukrer ikke grøten, men mini spiser med han får likevel. Men mamma fortalte at hun sukret grøten til meg og min bror når vi var små. Kanskje det er derfor jeg har en tendens til overvekt? ;P
En Prins + Prinsesse Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 jeg drysser litt kanel på grøten til småen om morran!! han liker ikke grøten som den er, å med en gang jeg får litt kanel i, spiser han den som det skulle vært godteri! men sukker har jeg ikke på grøten...
Tamline Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 Du kan hilse den venninna di og si at små barn har mye mer følsomme smaksløker enn oss voksne. Vi har jo spist mat med all slags smaker og krydder i mange år, så klart synes vi at grøten ikke har mye smak. Men en baby som aldri har smakt noe annet enn morsmelk før, vil jo synes at grøten er proppfull med spennende smaker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå