Gå til innhold

Noen som har noen gode råd mot munn sår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så mye munnsår og har ellers blitt kvitt dette lett med den salve jeg har. Det er mange år siden jeg hadde dette sist. Nå går de blemmen ikke bort blir bare flere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som herpes-sår,da får man små blemmer(fde klør i starten,før de blir til blemmer og sår) Er ikke noe som hjelper no særlig når du først har utbrudd,men det kan forbygges med salve du får på apoteket(smøres på med en gang du kjenner at det begynner å klø/prikke)

Ellers er mentolatum bra for tørre lepper og småsår. Du kan få de som lipsyl også,mentholatum-stick eller no sånt. Bruker den på vintertørre lepper og er godt fornøyd. Du får den på apoteket.

Ellers har jeg hørt at honning på leppene kan hjelpe mot tørrhet,så om du har det i hus kan du jo teste!

Skrevet

Jeg har akkurat blitt kvitt mitt munnsår. På apoteket ville de ikke anbefale meg noen av munnsårmidlene fordi de ikke var prøvd nok i forhold til gravide. Men munnsårplasteret til Compeed var veldig bra! Lindret godt og gjorde slik at man ikke fikk skorpe på såret. Du kan faktisk ha sminke utenpå det, sånn at det nesten ikke synes.

Skrevet

Jeg har utrolig god erfaring med salven Zovir som jeg kjøper når jeg er i Sverige. Men vet ikke om denne kan brukes i forhold til graviditet desverre.

Skrevet

det høres ut som herpes ja, kommer det væske ut av det også? jeg bruker vectavir som du kjøper på apoteket og synes det virker veldig godt=D

Skrevet

KJøpe en salve som heter Herstat, fåes på apoteket:)

Skrevet

Vectavir salve, fås reseptfritt på apoteket, fungerer veldig bra. Demper smerten, gjør at blemmene og såret tørker fortere. Den kan brukes helt fra man kjenner det stikker i leppa til skurven er av :)

Skrevet

Må bare henge meg på her:)

Compeed munnsårplaster er helt super! Hindrer videre smitte, og kan lett skjules m/ litt sminke, og føles ikke så "ekkelt" da synes jeg.

Ellers husk å ikke smitte de nærmeste i familien, tror kanskje at noen kan ha være bærere uten at det bryter ut. Ogsp for å forhindre at det slår ut på deg igjen... Står mange gode tips om dette inni Compeed-pakken.

Skrevet

prolip på apoteket.

når jeg har hatt munnsår har jeg smørt med denne i 2 dager, så er det borte. ikke spis appelsin, eller åpne munnen mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...