Gjest Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Det har blitt veldig mye sjokoladekake i barnehagen vår i det siste... Har dere noen forslag til hva de heller kan velge å lage ved spesielle anledninger(kanskje en smule sunnere)??? Frukt får de uansett hver dag, så det alene er ikke i mine tanker. * Det må være enkelt å ordne i stand for de ansatte * Noe ungene liker og kan delta i lagingen Jeg foreslo: * fruktsalat med en dæsj yougurt, krem eller is * knust kjeks med jordbærkrem + en frisk jordbær e.l. Dette er alle de anledningene som ikke har med bursdag å gjøre(f.eks foreldrekaffe, høstmesse + + + )
snartgift.no Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Vi har ikke lov å ha med kaker i bhg, og bra er det siden de er 40 barn på avdelingen... Men det er mange som har med yoghurt som de da får servert sammen med frukten. Får jo kjøpt literflasker i butikkene, så det er jo enkelt:) Tror de hr laget smoothi (?) også, men det er bgh selv som mikser..
snartgift.no Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Hmm, så ikke det siste avsnittet. På slike samlinger pleier de å servere oppskjærte grønnsaker + dip.
___ Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Hva med varn suppe med rundstykker? Trenger jo ikke være noe søtt.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Smoothie på foreldrekaffe, det kan bli ganske omfattende og dyrt... Det blir i såfall mange smoothie til både foreldre og barn ;o) Takker ja til flere innspill )
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 smoothie er jo bare best. selv om det tar tid Gele blanda med yoghurt som stivner? Eller suppe. Eller guacamole og grønnsaker
tuppemor-75 Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 smoothie er godt og sunt, saltstenger/saltefisker, pizzasnurrer, suppe med rundstykker, eller rundstykker med ulike pålegg (skinke, ost, egg osv), muffins (kanskje ikke så sunt, men godt), hm.. kom ikke på mer i farten....
Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Mange fine forslag ) Jeg nevnte rundstykker selv også ) Det er bare utrolig godt med ferske rundstk og pålegg.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Nachos / tortilla / grønnsaker med guacamole og noen andre slags dip.
RundLurt? Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 det taar ikke tid heller, kutt, putte i mikser og rør rundt, og vips ferdig, vet ikke om andre ting som går fortere å lage og som er sunnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå