Gå til innhold

har lyst å kjøpe et dyr til jenta mi på 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun hadde synes det var så moro! har ikke søsken, så kan være greit med et dyr tenker jeg, koselig. Men ikke hund, det blir for mye jobb. Hva vil dere anbefale. Har tenkt litt på marsvin, muligens katt? men er marsvin barnevennlige??vet ikke om de biter lett osv. Kanskje noen har noen ide. Har sååå lyst å gi dyr i "julegave" men det blir jo selvsagt til oss begge da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

vi har fisk, og hamster :)

hun bryr seg ikke så veldig om de, men spør avogtil om og få holde hamsteren. Også "hjelper" hun til og bytte på buret, og vannet til fiskene.

Hun er også 3

Skrevet

Katt da, den kan jo være litt ute også. Mer "selvstendig".

Skrevet

Ikke kanin. :)

De er søte, men er litt mer for eldre barn.

Marsvin er fine da, men de bråker jo litt. Hehe.

Skrevet

Katter er veldig lettstelte og klarer seg mye selv, så det ville jeg anbefalt i utgangspunktet. Eller også hamster. Marsvin har jeg ingen erfaring med, innbiller meg at det er mer jobb med dem og at de kanskje biter mer. Hamstere er kjempesøte og om de biter så er det ikke hardt. Men det er jo en del jobb med rengjøring av bur såklart. Fordelen med hamster er at de bare lever et par år og at det er lettere å få noen til å passe den når dere skal på ferie, enn en katt. Husk at katter kan leve i 15-20 år...... og det er ikke en bamse du kjøper men et levende dyr som fortjener omsorg så lenge det er i live. :)

Skrevet

Marsvin biter vel ikke. :)

Men det er liksom bare en pelsdott som bare "er" der synes jeg.

Hehe.

Maser og spiser og maser litt til.

Katt synes jeg også var en god ide.

Vi hadde det når snuppa var mindre, det funka bra helt til mor ble allergisk. :/

Skrevet

Har selv hatt katt, hund, marsvin, hamster, kanin og rotter. Av de er absolutt katt mest barnevennlig. De er små i begynnelsen om du skaffer kattunge, men etter som den vokser til vil den kunne si mer og mer fra om jenta er hardhendt. Uten å skade alvorlig. Gnagerene er søte og trivelige, men ikke så mye selskap i, også kan de bite rimelig ille fra seg. I tillegg kommer jo det med å gnage på ledninger og slikt, pluss renhold og skift på buret.

En katt klarer seg ikke selv, men det den trenger mest er det som er kos, nemlig oppmerksomhet.

Skrevet

Dette virker skikkelig gjennomtenkt. Og hvis noen av dere er/blir allergiske kan dere jo bare kaste dyret.

Skrevet

Vipsenmamma-----man kaster de ikke, men tar livet av de......

Skrevet

Familien vår har i alle år hatt katt.

Vi har ei datter på 3 år, og vi har katt her hjemme. Det er bare genialt, for katten er selvstendig og styrer rundt som den vil(bare gi mat og litt stell), og de elsker å leke med hverandre :o)

Skrevet

JAAA...kanskje vi skal begynne å allergi teste hele fam'en før en går til anskaffelse av kjæledyr......lurer på hvordan den allergiske reaksjonen på "bolle"fisk er................

Skrevet

De lager pipelyder når de vil koses med eller er sultne.

Noen synes det er søtt, jeg synes bare de er litt teite. ;)

Men søte skapninger, for all del.

Skrevet

Dyr til barn er bare helt tullete.

Dyr til hele familien, blir noe annet.

Om du mener en 3 åring har langvarig glede av en gnager, så løp og kjøp. Men klarer ikke helt å tro at en 3 åring er varsom nok med et lite dyr jeg da.

Synes også at levende vesener bør slippe å være lite gjennomtenkte gaver.

Skrevet

Har hørt at Marsvin er det burdyret som er best til små barn. De er rolige og så er det litt mer kontaktsøkende enn hamster ol..

Når det gjelder katt så er jo de kjempe kjekke for småbarn (vi skal få oss det over nytt år)..

Men da også mer arbeid, de må vaksineres (steriliseres/kastreres),kan ikke dra fra dem når en skal på ferie (selvfølgelig heller ikke med burdyr,men gjerne lettere å ta med). Mange mener at katter bare er å slippe ut,når en drar på ferie, fordi at de finner mus ol, men når de er vandt med å være huskatt, så er de ikke så flinke til det, fanger gjerne,men spiser ikke..

Lykke til :)

Skrevet

Vil også anbefale katt:) Men den trenger kjærlighet og trygghet, mat og kos!

Skrevet

??????????????????????????

har du en dårlig dag?

Skrevet

her i huset er det masse dyr, hund, katter, fisker og gnagere..av alle vil jeg si hunden er mest selskap for minien,men det er jo mye arbeid for resten av familien da..Er selv vokst opp med masse dyr, og synes det er kjempe positivt for min lille mini og, elsker alle vesener:)

Synes det er flott at dere vil ha et dyr jeg, tror dere blir gode "foreldre"til hva det nå enn blir..Er mange dyr som trenger gode hjem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...