Gå til innhold

Pålagt overtid-krav på avspasering?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Funker det sånn?

Det ble avgjort nå, at sambo må jobbe etter kl 20 i dag. De har visst om at de måtte gjøre det lenge, men kunden de skal gjøre det for, bestemte seg ikke før nå....

Han har vært på jobb siden 10, og blir værende på jobb da til 22... har han "krav" på avspasering i morgen da?

Han kan reise til søstra si i mellomtiden, fra 16-20 (bor 7 mil unna jobben, så litt dødfødt og reise hjem)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Mannen min har tvungen overtid hver mandag og en uke i måneden. Dette får han ikke avspasere.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men da blir det jo anderledes... min mann har ikke det nemlig. Han har flexitid, så egentlig kan han komme og gå som han vil, men om han jobber 12 timer i dag, på så kort varsel, og han er syk i tilegg, så burde han jo kunne få fri en dag? Eller er det bare jeg som tenker sånn?

Skrevet

Vi fikk ikke avspasering da vi ble pålagt overtid. Men fikk 50 % overtidsbetalt. Etter et visst antall timer skal man ha 100 % overtid. Men jeg tror ikke avspasering er noe krav, med mindre man er ansatt i kommune/stat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neinei.. han får ha hjemmekontor da...hater at han jobber så langt unna! sku ønske han kunne bytte jobb!

Skrevet

DEt er vel overtidslønn man har krav på, ikke avspasering. I de tilfellene jeg har fått pålagt overtid har det ofte vært mye å gjøre og få mennesker på jobb og da gjør avspasering gjerne ting verre.

Skrevet

Det vil i så fall stå i arbeidskontrakten hans. Jeg jobber i kommunen og får avspasering + 50 % overtidsbetalt for alt jeg går over normal arbeidstid. Avspaseringen må tas når det passer arbeidsplassen. Samboeren min har fast lønn, dvs, han får samme betaling enten han jobber 30 timer eller 50 timer i uka og ingen avspasering. Det vil si, han får bonus hver jul og hver sommer utenom og har han jobbet mye og dratt i land gode avtaler, kan det vanke opp til 200 000 ekstra :-))) Spennende å se hvor mye det blir denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...