Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg har en veldig aktiv 1åring og har derfor gått ned endel i vekt...jeg veier 57 kg og er 173cm høy... Vil vil bli gravide til neste år, men legen mener da jeg må "fete" meg opp før det kan skje...han brukte det ordet "fete" meg opp... jaja, blir vel mye pinnekjøtt og ribbe på meg i år da:-) Så nettopp ett blide av hun syltynne Nicole Rihie...hun er jo blitt gravid da, trodde man kunne være tynn og alikevel bli gravid?`? Jeg var bare 3-4kg tyngre da jeg ble gravid med førstemann...!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Det tror nå jeg er bare tull. Du må være sykelig tynn for at det skulle være noe problem, men er nå min mening. Har aldri hørt at jeg er for tynn til å kunne bli gravid med mine 175 cm og 58 kg. Men kos deg med julematen med god samvittighet:o)
Herkules Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Det kan for enkelte være vanskelig å bli gravide når man er for tynn En annen ting som kanskje legen tenkte på var at det var godt for deg å ha litt mer på kroppen til den voksene babyen. Lykke til med prøvingen
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 det var sikkert pga noen ikke klarer å bli gravide når de er for tynne, og at det blir veldig tøfft for kroppen.. men synes ikke du hørtes sykelig tynn ut, kjenner flere som er kjempetynne som har gått gravide med både et og flere barn. mye lettere for de vertfall enn meg som er overvektig..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Når jeg leste det du skrev så tenkte jeg at kanskje legen mente at det var bra for deg og babyen om du hadde hatt litt mer på kroppen. Det er jo en påkjenning for kroppen og gå gravid.
Neijasså... Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Ikke noe problem å bli gravid med den vekta der, jeg veide det samme da jeg ble gravid med førstefrøken og er litt høyere enn deg. Kroppen sier ifra om at den trenger mer mat. Jeg hadde oksehunger de tre første månedene av det svangerskapet... For tynn til å bli gravid er man først dersom man er så underernært at man mister menstruasjonen (og eggløsningen). Men ribbe og pinnekjøtt kan du spise med god samvittighet i jula uansett! )
♥Prinzessin♥ Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Det har egentlig ikke så mye å gjøre med hvor tynn du er, men hvor mye fett du har på kroppen. For at kroppen skal kunne bli gravid, må den ha fett! Derfor bør man ikke trene sykelig mye (og med sykelig mener jeg SYKELIG). Ei jente på 45 kg kan ha mye mer fett på kroppen enn ei jente på 60 kg. Det har med fettprosent å gjøre. Jeg kjenner flere syltynne jenter som har blitt gravide - og ingen av dem har trent. Ikke det at jeg anbefaler sofasliting, langt ifra. Man må holde seg i normalt god form! :-) Victoria Beckham er sykelig tynn, men hun trener ikke, iallfall ikke mye. Derfor har kroppen hennes hatt nok fett til å kunne bli gravid, og det hele tre ganger. Courteney Cox var veldig tynn hun også, ikke like tynn som Victoria, men hun hadde tydeligvis mindre fett på kroppen. Hun måtte få opp fettprosenten for å kunne bli gravid, og det ble hun til slutt. Det var derfor hun så rundere og friskere ut i den siste serien av Friends. ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Legen tenker nok på at det rent statistisk er mindre komplikasjoner for gravide som har BIM mellom 20 og 26. Og som du selv sier, du har gått ned en del i vekt med 1-åringen din så da tenker nok legen at det kan være lurt å ha noe å gå på når du starter neste graviditet. Du får starte julesesongen. Det er jo NÅ pepperkakene er gode. ;-)))
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 HI her tusen takk for svar jenter:-) det varmer!:-) tenkte også på victoria beckham...dama er jo ekkelt tynn og har født 3 barn!!! synes det er underlig..men da er det iallefall håp for meg!! joda, jeg er veldig tynn, og skal ikke bli tynnere.... men legen sa at visst jeg ble tynnere så mistet jeg mensen, og dermed ikke kunne bli gravid....men jeg har ikke mistet mensen enda iallefall, og skal ikke gjøre det heller!!!! følte meg trist når jeg var hos denne gynekologen i dag...han tvingte meg på vekten og kikket stygt på meg....:-(
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 pssss: jeg trener ingenting!! har jeg da mer fett på kroppen så noen sier her?? HI
Sånn kan det gå Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 I forhold til ei jente som er like høy og tung som deg, men som trener så har du det. Mer av hennes vekt består av muskler, mens siden du mangler muskler er mer av din vekt fett.
Sånn kan det gå Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Jeg er 178 cm høy og har alltid ligget på 60 kg når jeg ikke har vært gravid, bortsett fra en periode hvor jeg var nede i 52 kg. Og jeg har 8 barn...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Men det er jo slik at de som er for tynne, har for lite fett, som fører til at man mister menstruasjon osv, DA er man for tynn. Har du mista menstruasjon HI? Om ikke så går det nok fint.
Winterlady Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Enig med hun over her. Man kan bli så tynn at kroppen ikke klarer å bli gravid uten hjelp, så dersom du har mistet menstruasjonen eller fått sjeldnere syklus på den enn du hadde før- så kan det bety at du vil måtte prøve å gå opp litt i vekt for å bli gravid igjen. Vil tippe at stjerner som Nicole Richie og andre har fått rimelig mye kostbar hormonell og alternativ hjelp for å få det til, og ikke har fått det til naturlig...
Smæchs!!! Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 jeg er 165 og 50 kg og gravid. Minuset er at man har litt lite å gå på ettersom jeg har vært kvalm i 3 mnd nå... Tror man må miste mensen for ikke å bli gravid vel???
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 Jeg tror ikke du er for tynn for å bli gravid, men jeg tror jeg forstår hva legen ville frem til: -det kan bli et problem, kanskje, å bli gravid hvis du er for tynn eller fortsetter å bli tynnere, det er det ikke så lett å si, men legen har gitt deg en oppfordring for å hjelpe deg -babyen trenger fett og næringsstoffer i massevis om du blir gravid -du trenger noe å gå på selv under graviditeten Så ikke bli lei deg, legen prøver bare å være føre var, det er jobben hans. Lykke til fremover
mamma og my Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 Tja.. Virker egentlig som han gir deg et ganske godt råd. Hva skjer dersom du blir kjempekvalm de tre første mnd? Da får du veldig lite å gå på. Det er nok lurt å sjekke jernlagre osv, for å se hvordan det står til. Så lenge du ikke har mistet mensen er du fruktbar, men du bør ha litt å gå på!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Jeg fikk høre fra gyno at jeg burde legge på meg noen kilo, at det da kanskje ville være lettere å bli gravid. Vi hadde slitt endel og vurderte å bli utredet for barnløshet. Jeg er 156 cm høy og veide da 43 kilo.. Jeg la på meg tre-fire kilo og vips-GRAVID=)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #19 Skrevet 24. november 2007 Legger vel nok på deg når dubli gravid vel?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 jepp, la på meg 20 fine kg sist gang:-) HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #21 Skrevet 26. november 2007 Pøh, for noe tull. Jeg var 45 kg første gang jeg ble gravid, baby var 3500. Andre gang var jeg 50 kg, baby 4 kg. Tredje gang var jeg 54 kg, babyen var 4,5 ved fødsel. Prøv i vei du. Lykke til og kos deg i jula.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #22 Skrevet 27. november 2007 Tror nok legen min mente mest at hvis jeg mistet mensen.... Men jeg har nå født en 3,5 kg tung baby før jeg...tror ikke det handler om fødselvekt anonym ovenfor meg her:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå