bassemamma Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Vi prøver å finne en lur måte å få mest mulig tid hjemme med den lille. Er det noen som har erfaring med tidskonto? Har dere da delt permisjonen med mannen eller hatt dagmamma den tiden man er på jobb?? Ved vanlig permisjon der man velger 100% lønn, må mor ut i jobb etter 10 mnd? (når far er hjemme?)Eller er det etter 9 mnd? Vår lille baby blir født i midten av mars så det er jo vanskelig å få barnehage plass midt i året, når babyen er ett år. Hvilken type permisjon skal dere benytte dere av??
*Super*Mamman* Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Jeg skal ha permisjon med 80 % lønn.. Men du, ang den barnehageplassen, er det ikke mulig å søke bebien inn fra høsten av, for så å søke permisjon helt til du skal ut i jobb????
sydilla Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Vi skal ha 80% dekning: jeg skal være hjemme fram til jul (inkl ferie og avspasering som jeg har tilgode. Vi søker om utesettelse pga 100% arbeid i den tida jeg avspaserer, jeg får jo full lønn) Og så skal pappan være hjemme fram til sommerferien. Først med gradert perm 80% perm/20% jobb og så ulønna perm 60% perm/40% jobb. Dette kan vi gjøre fordi jeg har en turnus som gjør at jeg alltid har fri på mandager + at jeg kan jobbe fast en ettermiddag/kveld i tillegg hvis jeg vil... Vi gjør det sånn fordi vi, dersom vi skulle være så heldige å få en barnehageplass fra august av, måttevi uansett ha betalt fullt for den fram til mars selv om vi ikke brukte den - det er jo en månedslønn... Mor må ikke jobbe når far har fedrekvoten, men da får dere jo bare hans lønn. Så hvis du skal ha penger må du ut i jobb etter 38 uker (44 uker - 6 uker fedrekvote) Med mindre du utsetter permisjonen din vha ferien din... Da kan du være hjemme 38 + 4 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå