Gjest Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Fikk beskjed i butikken at jeg ikke kunne vaske med vanlig vaskemiddel, da dette gjorde at skinnet ble stivt..
Soulsister Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Jeg brukte Milo, tror jeg... Drypptørkes og børstes opp igjen, hvis det er langhåret.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Han sa jeg ikke kunne bruke Milo. men jeg forstår ikke helt hva jeg da kan bruke
HoneyBee <3 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jeg fikk med en flaske ned lammeskinnsjampo der jeg kjøpte skinnet. Den er veldig bra.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 I Bergen har de en butikk som heter Bonsull. Der kjøpte jeg noe klær og fikk da med en egen "ullsåpe". Den er grønn og en sånn hard rektangulær såpe. Jeg tenker å bruke denne såpen på lammeskinnet. Vasker dere forresten lammeskinnet før bruk?
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg tenkte også å bruke milo på mitt. Ei som sa jeg kunne bruke det, men ikke vanlig vaskemiddel.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Okey, takk for tips. Jeg kan jo gå tilbake til butikken og høre om de har noe jeg kan bruke. Jeg ble rådet til å vaske det før bruk da jeg handlet.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Hei Bris! Jeg har vasket mitt lammeskinn (sånn korthåret, brunt et) flere ganger i vaskemaskinen, med Milo. Har brukt ull-program på vaskemaskinen. Det har ikke blitt stivt, selve "huden" har vært helt som før, og ullen har blitt kjempebra. Har gredd det opp litt etter at det har tørket, men det har gått helt greit.
Icedancer Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Dette må jeg prøve, var sikker på at jeg måtte levere det til rens, og det skulle de ha noen hundrelapper for ja... Kanskje jeg kan bruke samme såpen på den ulla som på ammeinnleggene, er jo en spesialsåpe for ull det, med lanolin i....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå