Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Var hos lege på sykehuset nettopp for oppfølgingssjekk, (har hatt div. komplikasjoner underveis), og ble da strippet. Tenker litt i ettertid på om det er noe infeksjonsfare rundt dette. Antar jo ikke siden lege utførte dette, men tenker jo på alt mulig da... Noen som har erfaring med stripping? Er 38 + 1 forresten.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 dytter denne. skulle så gjerne hørt fra noen som har kunnskap. Vet faktisk ikke helt hva stripping innebærer engang. Har dessuten hatt litt brun-rød blødning den siste timen.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Har slimproppen din gått da? Sålenge den er intakt så er det ingen infeksjonsfare. Og de er veldig på vakt i forhold til infeksjonsfare altså så det tror jeg ikke du skal tenke på. Jeg ble strippet men da var fødselen egentlig allerede i gang, men jeg hadde ikke rier. Så jeg hadde 5 cm åpning og da gikk det veldig fort til fødselen var i gang.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Synes dette med slimproppen er litt vanskelig, ettersom det ikke kommer klart frem hvordan den skal se ut (hvor stor den skal være). Har hatt ganske mye utflod underveis i svangerskapet, derfor kommer det titt og ofte ut slimete og seig utflod, men om dette er slimproppen aner jeg ikke. Beklager detaljert info...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Hvis du ble strippet , så er det normalt å ha en liten blødning etter det.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Når jordmor eller lege stripper mormunnen, er det helt vanlig at det kommer litt blod-blandet utflod etterpå. Dette kan være slimproppen som går, eller at mormunnen får små brister fordi de rører ved den. Jeg har blitt strippet i mine to siste svangerskap, og i ingen av de tilfellene hadde slimproppen gått enda. Den kom samme dag og dagen etter, og jeg hadde små blodspor i utfloden også etter det. Det tok ikke lang tid før jeg fødte etter at legen gjorde dette, så du er sikkert på vei å føde snart. Og når dette gjøres, har de som utfører det på seg hansker og er sterile, så det skal ikke være mer fare for infeksjon enn ved vanlig gyn undersøkelse. Lykke til!
shimonie Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 gjør det vondt å strippes da? høres jo ikke veldig behagelig ut...
Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Det kan være litt ubehagelig, kommer an på hvor moden du er. Dersom du er godt moden og har begynt å få åpning, er det ikke så ille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå