Gå til innhold

Hvor sover deres små om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og sover fremdeles i vognbagen om dagen.. Det er kanskje på tide å bytte den ut med senga hennes når vi ikke er på tur, eller blir de forvirret da? :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her er 3 mnd han... jeg synes det er greit at han sover et annet sted enn senga på dagen jeg... så vet han at når han ligger i sengen er det natt... Bruker stort sett vogna på dagtid jeg, er der han sover lengst ihverfall! Ellers sover han endel i bilstolen når vi er ute på tur... Sovner han f.eks ved puppen legger jeg han på et teppe i stua..

Skrevet

Gullet mitt er 6,5 mnd og sover fortsatt i vognbagen ute...

Sover inne i vogna hvis det regner horisontalt, men eller alltid ute.

Bruker kun sengen til soving på natten. Tør ikke lage forvirring der.

Av og til legger vi oss sammen og tar en lur i dobbeltsengen hvis vi er trøtte begge to da.. :-)

Skrevet

Åh det hørtes koselig ut med den luren sammen. :0)

Skrevet

Lillegutt sover alltid i vognbagen sin.

Som oftest ute.

Sover bare i senga på natta.

Skrevet

Den luren sammen er veldig deilig ja! :-)

Er så koselig å våkne av små fingre som piller mamsen i ansiktet og lager gurglelyder.. hihi.. :-)

Skrevet

Minstegutten min er 9 mnd og sover ute i vogna.

Har sovet alle lurene ute i vogna siden han ble født, bortsett fra noen få ganger inne i vugga da han var nyfødt!

Han sover som en stein ute.Nå har han snart sovet i 3 timer så han trives nok der : )

Senga er for natta!

Skrevet

Så de sover såpass godt ute, ja.. Er litt dum sånn jeg, da. Om morgenen når hun har sin første lur er det litt enklere å bare legge henne i bagen inne.. Mye påkledning og styr for å legge henne ut synes jeg, men om hun sover lenger er det nok lurt, ja.. (bor i andre etasje og har vogna nede og bare bagen ute på verandaen)

Skrevet

Helt enig med deg her, AnLin. Jenta vår sover bare i vogna om dagen og jeg har alltid synes det har blitt mye styr med påkledning for at hun skal sove ute. Hun har aldri vært glad i å sove ute (kanskje fordi vi ikke har vent henne til det også, da=). Hun kan sovne når vi er ute og triller, men så fort vognen er stille, våkner hun etter få minutter. Inne kan hun sove opp til 2 timer av gangen.

Skrevet

Hm.. Klarer ikke og få meg til å la datteren min sove ute i vogna jeg:( Vet ikke hvorfor..:S Ser naboen gjør det og..

Så hver gang hun har sovnet i vogna når vi triller, så er det og lirke vogna så stille som mulig inn i gangen.. He he.. Men hun sover som oftest i senga mi, for hun må som regel koses med for og sovne på dagen.. Sengen hennes er liksom for natta, så den brukes kun på natten.. -I og med at hun koses i søvn på dagtid så skal ikke sengen hennes kobles til kos..Men søvn :)

Skrevet

Mini på 5 mnd sover de fleste lurene sine i vognen ute. Hender han sover i bilen på tur også, eller påarmen dersom han er helt umulig åleggei vognen. Blir nok enda en stund til jeg kommer til å venne ham til åsove luren i sengen inne, han skal i hvertfall være stor noktil å snu seg fritt rundt (kunne krabbe) før jeg gjør det.

Skrevet

Vet du hva, Grorud? Jeg har alltid hatt vanskeligheter med at snuppa skal sove ute. Skal hun sove ute, MÅ jeg kunne se vogna hele tiden - og ikke sånn at jeg sjekker av og til. Føler meg nesten litt småparanoid når hun ligger ute - ennå vi bor veldig skjermet.

Skrevet

Ja, det er nok derfor jeg heller ikke klarer det.. Kan ikke ha verandadøren åpen hele tiden på denne tiden av året heller.. He he.. Men kanskje det funker til sommeren :):)

Skrevet

eg tørr ikke å la jenta mi sove i vogna ute jeg. syns det er for ekkelt.. bor i et byggefelt og er mangen som lar barna hvile ute. ingenting imot at folk gjør det, men klarer det ikke selv. men vi går tur 1-2 timer hver dag og hun sover da. men med en gang vi kommer hjem tar eg vogna inn i gangen og lar hun sove der.

men hun sover i vogga på dagen og senga på natta.

Skrevet

Ops, trykket litt raskt; den var ment som svar til deg da, Grorud...=)

Skrevet

Jeg kjenner at det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som "sliter" med at snupp sover ute. *sukk*

Skrevet

Snuppa mi sover i vogna si ute, men hun kan heldigvis stå på verandaen under tak rett utfor stua! så jeg har bare vinduet litt på gløtt, så hører jeg når hun våkner! (men er likevel og ser til henne ofte, så skjønner godt dere som sliter med å ha de ute når dere ikke kan se dem!)

Småhvilene sine (en på morgenen og en på ettermiddagen) har hun også i vogna, men da står den på stua... ellers tar vi innimellom en hvil sammen på sofaen, og det er kos det!!:)

Skrevet

Nora sover inne i vogna eller i vogga på dagen. om natta er det senga si=)

eg våger ikke å la hun sove ute.. hun sover ute når vi går tur 1-2 timer vis det er fint vær-.

Skrevet

Jeg syns det er greit at det er forskjell på dagsoving og nattsoving, iallfall så lenge man har mulighet til det. Fuinker fint for oss. På dagen sover han enten ute i vogna eller inne i vogga nede i stua.

Skrevet

Om du syns det er mye styr med påkledning, så skaff deg en skikkelig god pose. Vi har arvet en gammel saueskinnspose, og den sover han i nå. Har på seg body, joggebukse, sokker, bomullslue, en tynn ulljakke og ullsokker. Jeg tar bare på han de få ytterklærne etter siste bleieskift, han får alltid tørr bleie før jeg legger han.

Så syns ikke det er veldig mye styr med påkledningen.

Skrevet

Kom akkurat hjem fra tur og nå sover hun søtt i bagen sin på verandaen, men jeg blir alltid så stresset av det og må sjekke henne hele tiden.. Godt å se det er flere som er litt "dumme" med det... :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...