Gå til innhold

Når forteller dere det til venner og arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. JEg er gravid for første gang. Jeg er i uke 17 og har ikke fortalt det til noen. Skal på ultralyd første uken i desember. Vet veldig lite om dette her. Var innom siden bare for å sjekke litt hva jeg kan spise å ikke. Så begynte jeg å lese litt. Har nær familie og venner som jobber som jordmor på sykehuset jeg hører til. Tror dere at de vet det? HAr sendt inn et skjema i forbindelse med ultralyd. Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Her hos oss har det vært offentlig i mange uker nå. Litt varierende når folk fikk vite det, alt etter hvor nær meg de er, men når jeg bikket 12 uker var det helt offentlig. Sjefen min hadde visst det en stund da. Vi har et veldig godt forhold, dessuten så var jeg ikke helt i form så jeg syntes det var greit at hun visste det.

Det er mulig at de som jobber som jordmødre på sykehuset tilfeldigvis kan ha plukket det opp når søknad om fødeplass ble sendt, men det kommer vel an på hvor stor avdelingen er og hvilken stilling de har (f.eks administrativ og behandling av søknadene?). Uansett så har de taushetsplikt og kan ikke spre nyheten før deg.

Men jeg ser absolutt ingen grunn til hvorfor ikke fortelle alle det nå? Noe av det morsomste jeg har gjort var å fortelle det til folk, rørende hvor mange som blir så oppriktig glad for det :) Og nå kan du jo snart ikke lenger skjule det fysisk heller...

Spre nyheten, og kos deg med graviditeten :)

Skrevet

takk for svaret. Kanskje det ikke blir så ille å fortelle det. JEg hadde tenkt å vente til etter nyttår med å fortelle det på jobb, men det får jeg kanskje revurdere. ER litt rund fra før av så da, viser ikke magen så godt. er det ille at besteforeldre og tanter får vite det via jobben som jordmødre og ikke fra oss søsken og barn?

Skrevet

Hver har jo ulike grunner og forhold som gjør det vanskelig for andre å dømme for deg. Du bestemmer hva som er riktig! Men siden du nå spør, så vil jeg si at jeg syns det var veldig gøy å kunne fortelle selv. Det er vanlig å fortelle etter tolv uker. Nyheten min rakk fram til tanter og svigerinne før jeg hadde kontakt med de, men det var via nærmere slektninger. Ville selv, i min situasjon, ha opplevd det som overraskende og kanskje blitt litt snurt(!) hvis jeg hadde fått vite om noen som sto meg såpass nær var gravid gjennom jobb. Jeg ville lurt på hvorfor de ikke ville dele gode nyheter med meg. Men, har selv taushetsplikt på jobb, og vet at alle har sine grunner. Lykke til når du velger å fortelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...