Gå til innhold

Når forteller dere det til venner og arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. JEg er gravid for første gang. Jeg er i uke 17 og har ikke fortalt det til noen. Skal på ultralyd første uken i desember. Vet veldig lite om dette her. Var innom siden bare for å sjekke litt hva jeg kan spise å ikke. Så begynte jeg å lese litt. Har nær familie og venner som jobber som jordmor på sykehuset jeg hører til. Tror dere at de vet det? HAr sendt inn et skjema i forbindelse med ultralyd. Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Her hos oss har det vært offentlig i mange uker nå. Litt varierende når folk fikk vite det, alt etter hvor nær meg de er, men når jeg bikket 12 uker var det helt offentlig. Sjefen min hadde visst det en stund da. Vi har et veldig godt forhold, dessuten så var jeg ikke helt i form så jeg syntes det var greit at hun visste det.

Det er mulig at de som jobber som jordmødre på sykehuset tilfeldigvis kan ha plukket det opp når søknad om fødeplass ble sendt, men det kommer vel an på hvor stor avdelingen er og hvilken stilling de har (f.eks administrativ og behandling av søknadene?). Uansett så har de taushetsplikt og kan ikke spre nyheten før deg.

Men jeg ser absolutt ingen grunn til hvorfor ikke fortelle alle det nå? Noe av det morsomste jeg har gjort var å fortelle det til folk, rørende hvor mange som blir så oppriktig glad for det :) Og nå kan du jo snart ikke lenger skjule det fysisk heller...

Spre nyheten, og kos deg med graviditeten :)

Skrevet

takk for svaret. Kanskje det ikke blir så ille å fortelle det. JEg hadde tenkt å vente til etter nyttår med å fortelle det på jobb, men det får jeg kanskje revurdere. ER litt rund fra før av så da, viser ikke magen så godt. er det ille at besteforeldre og tanter får vite det via jobben som jordmødre og ikke fra oss søsken og barn?

Skrevet