Gå til innhold

jule mat :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er de noe julemat en skal prøve å unngå? jeg er så glad i julemat:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke så mye "feita" altså rent fet,svor osv

Sist måtte jeg også holde meg unna kålrabistappe, men det kan ha vært av andre grunner.

Skrevet

Lutefisk og rakfisk og spekemat bør man holde seg unna. Man bør også være forsiktig med røkelaks. Fet mat bør unngås dersom du er mye plaget av halsbrann.

Skrevet

jeg tenker på pinnekjøtt og sylter og alt pålegget ribberull osv.. ? kålrabi stappe? det hørtes merkelig ut at en må olde seg unna!

Skrevet

eg va hos legen igår, å spurte han om dette me spekemat og laks å sånn (eg skikkeli elsker sånn mat)... å han bare ristet på hodet... han hadde aldri hørt at dette va farlig... Spis sa han!!!! Så lenge man ikke røykte eller drakk, så sku man leve mest muli normalt... å d e eg jo enig i... : ) så no ska eg prøve å ikke være hysterisk... kanskje ikke akkurat spise megder me sånn mat, men å unne seg litt her å litt der e nok ikke farli... må høre på legen!... : )

Skrevet

Spurte jordmor om dette, men vi kan spise alt som er godt kokt å stekt... men må jo som alle sikkert vet unngå rå fisk og sånn ekle oster :o) hehe... Så her skal jeg kose meg med masse mat, men må nok begrense meg litt ja.. vekta e litt vel mye nå... :o)

Skrevet

De som sliter med mye vann i kroppen bør vel kanskje holde seg unna pinnekjøtt. Men, det er jo fordi det er så salt. Jeg håper i alle fall at jeg ikke får mye vann i kroppen før julen er her, for jeg har så lyst på pinnekjøtt. Nam nam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...