Gå til innhold

Røyking - (enda et innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at røyking er farlig for barnet og at man absolutt ikke bør røyke som gravid (ei heller ellers). Men har noen spørsmål i forhold til morkaken, blodet, fostervannet osv.

Jeg røyket selv kanskje 10 røyk i uka frem til uke 25, og har nå sluttet helt. Forsåvidt lite røyking, men sliter nå fryktelig med dårlig samvittighet. Sov lite om natten og hadde det veldig tøft i en periode og ble lett å ta en røyk på kvelds og natters tid. Men lurer nå på:

Når man røyker vil røyken komme i fostervannet/ blir det grått? - og hvor ofte skiftes fostervannet ut egentlig? Og kan morkaken "heales" igjen når man da ikke røyker noe fra uke 25 til fødsel, eller vil den være merket uansett?

Hvor lenge vil fosteret ha nikontin i seg etter at man selv har tatt en røyk?

Lurer rett og slett på hvordan dette fungerer.

Håper på konstruktive svar. Ikke meningen å skape en røyke debatt mellom røykere og ikke - røykere:)

Lykke til videre med svangerskapet alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ingenting å bkymre deg over.

Jeg røykte med nmmer1, og allt gikk helt fint.

*Fostervannet skiftes i løpet av to til tre dager (da er allt nytt)

*Røyken kommer ikke inn i deg, bare nkotinen.Den blir hos fosteret/i blodet ditt i opptil tre dager.

*Så vidt jeg vet healer morkaken seg helt fint etter en stund, så sidendu sluttet så tidlig har du nok ikke noe å bekymre deg over

Men er du usikker å kan du jo ta det opp med HS/JM de vet nok mer eksakt enn meg

Lykke til videre, og du er kjempeflink som klarer å slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...