Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hvor raskt fikk dere barnet til dere og når fikk dere barnet til brystet? Er jo økt sjanse for keisersnitt også med nestemann, så da tenker jeg en del på hvordan det hele forløp med junior. Junior ble hentet ut med keisersnitt halv ti på kvelden. Jeg var våken under operasjonen og fikk hilse på han før og etter avnavling. Litt før midnatt kom pappa'n og junior på oppvåkninga. Jeg var rimelig sliten etter flere døgns styr og ganske bedøvd i store deler av kroppen. Jeg hadde ikke tanker for at han burde bli lagt til brystet, gjorde liksom bare de tingene jeg ble fortalt. Jeg ble trillet opp på fødeavdelinga etter å ha spist frokost. Da var det 11 timer siden junior kom. Sykehuset hadde rekordmange fødsler og keisersnitt dette døgnet, så personalet på føden hadde veldig mye å gjøre. Vi fikk ingen god start på amminga, for junior var illsint når vi prøvde å dytte hodet hans mot puppen. Ikke så veldig interresert egentlig. Endte opp i et styr med veiing, fordi han gikk ned en del, og fikk en knallrød og sint unge lagt til puppen fordi han skulle veies først... Var godt å komme hjem og få prøvd seg på egenhånd, selvom det kunne ta 1,5 time å få lagt han til! Hvis nestemann også kommer på keiserlig vis, så håper jeg det blir litt mer planlagt, på dagtid og ikke midt i vaktskifter
Gjest Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Vi fikk akutt KS, og det tok litt over 10 timer før jeg fikk Lillemann til meg. Fikk "hilse" på da jeg lå på oppvåkning, men jeg var så omtåket av narkose, at jeg bare håndhilste (!!!!) på ham, og snudde meg igjen ( Da jeg kom på barsel etter 10 timer, og fikk ham til meg, tenkte ikke jeg heller på å amme før noen sa fra - og det tok en stund ( Tenker som deg: vil ha planlagt snitt neste gang!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2007 Man er nok mer omtåket enn man føler seg til og med Har i ettertid lest at mor-barn-vennlige sykehus skal få barnet til brystet så raskt som mulig etter at mor kan forholde seg til det... føler at vi ble litt glemt. Jeg har i hvertfall lært noe selv!
~Milly~ Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jenta vår kom med akutt keisersnitt kl 22.14, og jeg fikk ikke sett så mye som et glimt av henne før kl 5 neste morgen.. lange timer å ligge våken og vente det ja!!
tobylina Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg fikk klemme jenta mi med en gang hun kom ut av magen og igjen etter hun var stelt. Så ble jeg trillet på postoperativ og fikk Petidin mot skjelvingene. Samboer og baby kom inn til meg på postoperativ og der la jeg henne til puppen. Følte det var greit, men skulle gjerne hatt henne lenger hos meg med en gang hun var født! Ble jo veldig hemmet av spinalbedøvelsen i mange timer etterpå...så det var litt kjipt. Håper virkelig på fødsel neste gang, selv om keisersnitt var til det beste denne gang.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg lå våken det meste av natta jeg også. Verket etter å få se junior. Men jeg hadde jo faktisk fått se han da. Men helt god var jeg ikke, for klarte ikke å fokusere blikket skikkelig!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2007 Kraftige saker den spinalbedøvelsen. Snodig å ikke kunne løfte på beina selv om man ville! Jeg fikk i grunn sjokk da keisersnitt ble bestemt, var helt fjernt for meg. Junior veide nesten 4,7kg, så sannsynligvis blir nestemann større. Bekkenmålene mine var visstnok fine, så enten blir jeg vel satt i gang før tida eller så blir det et nytt keisersnitt. Er veldig i tvil på hva jeg ønsker, pga størrelsen er jeg skremt m tanke på vanlig fødsel, mens keisersnitt kan gi komplikasjoner og såret er vondt lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå