storebror og junibaby=) Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 han slår,klyper og lugger meg når det er noe han ikke vil. Og det er ofte i situasjoner jeg ikke kan sette han fra meg.Feks tannpuss,bleieskift ol.Setter jeg han ned da,så får han det jo som han vil.Nemlig slippe unna. Sukk,vil ikke ha det slik jeg.
LivetErEnLek Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Joda, du kan sett han ned, men på et sted det ikke er noe stas å være, feks lekegrind (uten leker) eller tripp-trapp med bøyle. Når han begynner sånn, gi han en advarsel, si at om han ikke slutter og feks sitter fint mens dere pusser tenner, så må han sitte i lekegrind si til han hører. Vær rolig, men bestemt, senk stemmen ned et toneleie og se han inn i øynene. Slutter han ikke da, så setter du han ned i lekegrinda, hold deg i nærheten så han ser deg, men overse han totalt og lat som om du er veldig opptatt med noe annet. Etter ett par minutter tar spør du han om han er klar for å pusse tennene. Snakk med normal stemme, ikke vis han hvor frusterer du blir av dette. Svarer han bekreftende på dette, så ta han opp, og prøv igjen. Dersom han fortsetter å slå, lugge osv, så gjentar du prosedyren til han slutter. For tro meg, han slutter til slutt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå