Gå til innhold

Lavt blodtrykk:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man kan gjøre selv for å få blodtrykket høyere?? Legen min sa det var helt normalt med litt lavere blodtrykk under svangerskapet, men det er ganske ubehagelig å bli akutt svimmel, hvit i ansiktet, få hetetokter og føle at en skal besvime..

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe blodtrykke oppover?? Blir veldig takknemlig for råd :) Begynner å bli trøtt av dette nå, og er ikke mer enn 30 uker på vei !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt lavt blodtrykk (rundt 80/55 og den stilen) i begge mine svangerskap, og blir også denne gangen rådet til å drikke masse vann. Det hjelper en del. Ellers er det alltids greit å holde seg i god fysisk form, uten å overdrive.

Lykke til!

:-)

Skrevet

Mitt er 80/60.. Får prøve å drikke mer vann- kan sikkert bli bedre på det området! :) Tenkte gjerne å prøve jerntilskudd- det kan vel ikke skade??

Thanks for tips :)

Skrevet

Jeg ble anbefalt å salte maten litt...husker ikke hvorfor, men de som har høyt blodtrykk skal jo være forsiktige med salt, så antakeligvis kan salt gi høyere blodtrykk.

Farris skulle også være bra for det inneholdt salt og mineraler.

Skrevet

Jeg har tidvis lavt blodtrykk. Har da fått beskjed om å drikke masse vann og gjerne farris (som nevnt ovenfor). Ellers så hjelper mosjon litt, men husk å ta det rolig - du skal ikke bli svimmel eller oppleve ubehag ved mosjon.

Lykke til!

Skrevet

Supert, får prøve dette fremover og se om ikke det hjelper !!

Takker & Bukker :)

Skrevet

Dersom du ikke har fått beskjed om å ta jern av legen,så må du ikke gjør det,det kan være skadelig.(det gjelder ikke bare gravide,det gjelder alle)

Lakris øker blodtrykket noe,samt tilstrekkelig med vann og litt salt mat. Mat med stivelse binder mer vann i kroppen,og kan også øke bt. (f.eks. poteter,pasta,ris,brødmat)

Skrevet

Jeg hadde 60/40 da jeg var til kontroll og fikk beskjed av jordmor at jeg var nødt til å ta det rolig (helst ikke kjøre bil), spise jevnlig, drikke mye (gjerne saft). Men pass på at blodsukkeret ditt heller er for høyt enn for lavt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...