Gå til innhold

Hva er godkjent " liv i magen" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det begynner bli skikkelig trangt i magen min nå , men ...

Hva kvalifiserer som skikelig liv i magen?

hele formiddagen nå , siden kl 0800 , har jeg ikke kjent romstering & spark , men plutselig stikker det ut en stooor bul på magen min. Ser ut som ei rompe som stikke ut , å den er knall hard! Så forsvinner den igjen. Er dette kvalifisert som "liv i magen" ?

Denne bulen kommer og går masse iløpet av dagen.

Jeg kan dytte litt i den , så blir den mindre , eller større.....

Merkelig opplevelse ;-)

Fler som har dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er bebien som beveger seg, sjeldetn jeg får noen skikkelig spark lenger:)

Og når de kommer så er det bare vondt!!

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte , er dette babyen som beveger seg eller?

Jeg tenker katastrofetanker med engang jeg , at babyen er død inni der , og " flyter" opp.. uff!

Men mest logisk i hodet mitt er jo at babyen "skyter" litt rygg , vrir & vender på deg , osv...

Skrevet

Ja jeg kaller det for kræling,, hehe. Virker liksom av og til som han ikke finner stlillinga han vil liggi i helt.. og da buldrer det å så kommer rompa ut litt på siden:)

Hehe jeg ler mye av den magen ja:)

Men spurte jm å, og de har rett og slett ikke plass til og sparke skikkelig lenger:)

Så romstering å magen som beveger seg å buler er bevegelse det:)

Skrevet

kjenner meg igjen her! har en liten kul der hvor rompa her ganske mange ganger! er ikke særlig mange spark men ungen driver vel og strekker på seg og som du sier: skyter rygg!

Skrevet

samme her. Føler at magen er mest knallhard hele tiden. Merker ikke så mye bevegelser om dagen. Tror jeg virkelig må kjenne etter da de isåfall er veldig små og forsiktige bevegelser. Men når jeg legger meg for kvelden er den mye mer aktiv. Men jeg må liksom framprovosere litt. Dytter og snakker med bebis. Stort sett får jeg de "ti bevegelsene på en halv time" oppfylt. Men det er unektelig litt skummelt når den er så rolig. Min mann kjøpte sånn hjertelyd sak, og den er faktik ganske så beroligende å høre i. Men jordmoren sa at det er ikke nok - man skal kjenne bevegelser. Og er man usikker og redd så ikke nøl med å kontakte føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...