Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Vedr. sparing til barnet/barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har to jenter fra tidligere som bor sammen med mamman sin. Sammen fikk vi en liten gutt for ca 4 mnd siden. Jeg har hele tiden tenkt at når jeg får barn ønsker jeg å spare barnetrygden (hele beløpet) på barnets konto. Dette har også sambo lysst til å gjøre.

Men blir ikke dette litt urettferdig for de to andre barna hans? Blir så usikker. Har vært innom tanken på å dele barnetrygden i 3, og sette inn likt på alle tre. Men synes dette blir urettferdig mot minstemann, da det egentlig er penger som skal komme han til gode. De to andre får jo sin barnetrygd hos mamman sin. Vi har ikke råd til å spare 1000 kr pr mnd for alle tre....

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var ikke så lett. Dere har ikke råd til å spare 500 til hver av jentene, da, så er det "pappa sin del", liksom? Om så var, 250 til hver av jentene, bare så de ikke føler seg helt glemt? Jeg tenker litt sånn at da har dere gjort så godt dere kan. Synes også det blir urettferdig å dele minstemanns bt på alle tre... Lykke til.

Skrevet

Skjønner at du er usikker, men jentene får jo også sin barnetrygd, nett som lillegutten får sin. Syns ikke det virker så veldig urettferdig jeg... Alle får jo på en måte samme beløpet uansett! Dere kan jo alltids spare et par hundrelapper i mnd til jentene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...