Gå til innhold

Ang diskusjonen om drittbleier som var her for en stund siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der hun som hadde ventet 12 minutter på å skifte en bæsjebleie visst var heeelt forferdelig... Hva gjør dere om natta ? Står dere opp for å sjekke om babyen har bæsja? eller når dere sitter i bilen... full stopp på motorveien?

Syns det virker som om mange her inne er helt hysteriske på ting. Man KAN ikke la en baby gråte i mer enn 10 sekunder... stopper opp bilen midt på motorveien for å holde babyen i hånda istedenfor å kjøre hjem, løper og susser på babyen bare den lager en lyd selv om sausen koker over og kjøkkenet står i brann...

Regner med jeg kommer til å få mye hets nå, så: Selfølgelig gir jeg babyen min masse oppmerksomhet, men jeg tror ikke hun dauer av en bæsjebleie som jeg ikke oppdager fordi hun sover.

Dersom hun sutrer og gråter når vi kjører bil, kjører jeg videre. fordi det er umulig å stoppe opp mange steder her. I bilen gråter hun som oftest fordi hun er sulten, og turen hjem til mating går fortere om jeg kjører videre enn om jeg stopper opp for å holde henne i hånda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e heilt enig med deg sauen....

Skrevet

Enig med det du sier. Jeg prøver uansett å skifte bæsjebleie asap da jenta mi blir sår med en gang. Veldig sart hud.. Men, man ser jo an situasjonen og alderen på barnet. Vi skal jo lære barna å bli selvstendige mennesker også.

Skrevet

Jaja, når jeg får med meg at hun bæsjer så skifter jeg selvfølgelig med en gang (eller så fort som mulig) men jeg gidder ikke stå opp en gang i timen for å sjekke bleier - slik som sikkert noen perfekte mødre her inne kommer til å påstå at de gjør.

jenta her blir dog aldri sår da, så...

Skrevet

helt enig. jeg spurte for en stund siden om det var ok å vente 30 min med å skifte bæsjebleie hvis man feks satt på busse, men da fikk jeg mange svar om at det IKKE var ok. da må man faktisk skifte på bussen, hehe! stakkars de som sitter på bussen!

Skrevet

står ikke opp om natta for å skifte en bæsjebleie nei,smører han godt før han legger seg så om han bæsjer så gjør ikkke det noe..har ikke blitt sår enda..

helt enig med deg sauen..

Skrevet

hahaha, det er jo helt syk!

Jeg vet ihvertfall at jenta mi hadde tålt de 30 minuttene. hvordan jeg vet det? fordi hun ofte har bæsjebleier om morgenen. regner med hun ofte har ligget med dem en stund (fæle mamman som ikke står opp for å sjekke bleie!!!), ofte mer enn 30 minutter... og allikevel blir hun ikke sår! så da kan man jo ikke si at alle babyer må byttes på med en gang. vet man ikke egentlig dette best som mor?

og selvfølgelig bytter alle bleier når de har mulighet til det! jeg tenker på de gangene man ikke har sjans...

Skrevet

Enig med deg HI. Jeg gidder som oftest ikke ytre meg når det kommer sånne diskusjoner opp (som den du viste til), siden det virker som de andres oppfatning ikke stemmer helt med min :) Selvsagt får barna mine stell, men dersom de feks sover så skifter jeg faktisk ikke bæsjbleie på de, før de våkner av seg selv. De blir ikke sår av det, tror nok det er mye mer plagsomt hvis jeg vekker de for å skifte! Men det gjelder selvfølgelig for MINE gutter, alle barn er så forskjellig at..! Tror mange glemmer akkurat det her inne ;)

Skrevet

Neida, men jeg nekter å tro på at det finnes mødre her inne som står opp hver halvtime for å sjekke om babyen har bæsja. og hvis det er noen som gjør det så er det nok noen av de perfekte dib-mødrene.

dessuten så er det ikke jeg som har definert dem som perfekte mødre, det er jo de som sier det selv =) de gjør jo alt etter boka, og er jo derfor perfekte mødre=) synd at virkeligheten er litt anderledes...

Skrevet

Jeg snakker om små babyer, som forrige diskusjonen handlet om. Større barn er jo en annen ting. Men regner med de våkner selv/ikke bæsjer så mye på natta. Babyer bæsjer jo til alle døgnets tider, og det er ofte ikke mulig å alltid få det med seg.

Selvfølgelig er folk forskjellige, og det bryr meg ikke noenting om folk står opp for å sjekke babyen sin bleie mange ganger for natta, jeg blir bare litt bekymra for mammaen sin nattesøvn (eller mangel på sådan) da. siden 12 minutter uten skift er barnemishandling blir det mange sjekker på en natt...

eller er det forskjell på dag og natt når det gjelder bæsjen? =)

Skrevet

noen blir ganske fort sår så skjønner det.å i skifte på han når i merke han bæsje så klart,men om i hell på med nokka i ikkje kan legge fra meg der og da klare han å vente i 5 min altså.

Skrevet

Nei, jeg står ikke opp for å sjekke bleier. Ungene sier jo ifra om de har bæsja. Her er det sutring om bleia er full ihvertfall.:)

Skrevet

Hvis noen står opp en gang i timen for å sjekke bleier er de ikke perfekte, de er hysteriske!

Skrevet

Skriver under på denne jeg.

For jeg var sånn før, men fant ut ganske raskt at han dør ikke av å gå med bleie i 10 min. eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...