Gå til innhold

Dere som fullammer 5-6 måneder gammel baby.


Solmamma

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger i løpet av døgnet og hvor ofte? Når har dere tenkt til å begynne med grøt?

 

Jeg ammer

ca 0800

ca 1300

ca 1600

ca 1900

 

Altså fire ganger. Tenker at jeg snart skal begynne med smaksprøver på hirsegrøt - hva med dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Oi, det var sjeldent! Jeg fullammer og hun får pupp 9-10 ganger i døgnet. Hun spiser ofte og fort, hver amming tar bare 5 min. Har forsøkt å få henne til å spise mer og sjeldnere, men HS sier hun tydeligvis trives med den rutinen hun har lagt seg til nå, så lite å gjøre :-)

 

Har ingen planer om å begynne med grøt før hun er ihvertfall 6 mnd. Begynner med maisgrøt, tenkte jeg - hørt det er lurt og bra for magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med litt grøt om kvelden da hun var 4 mnd.(Nå 6 mnd) Og da sov hun mye bedre om natten. Nå har jeg økt gangene jeg gir henne grøt og mengden..Øker fortsatt. Etter hver gang jeg har gitt grøt får hun pupp! :) Før ammet jeg veldig ofte. Det har blitt mye bedre nå. Jenta mi er mer fornøyd, sover bedre og det er blitt bedre for meg som ikke trenger å amme hele tiden. Forstår godt dem som vil fullamme så lenge som mulig for at det skal være bra for barnet. Men du må kjenne det på deg selv, om du blir sliten av å amme så ofte, og om barnet blir fort sulten igjen. Da får det kanskje ikke nok i seg og trenger kanskje grøt for å bli bedre mett? Skriver av egen erfaring! Jeg hadde heller ikke tenkt å begynne meg grøt før 6 mnd, men HS anbefalte meg å begynne når hun var 4 mnd slik situasjonen var her.

 

Maisgrøt var en stor hit her og virket veldig god for magen hennes.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...