Gå til innhold

Nå er jeg bekymret nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte akkurat fra barnehagen der jeg har min 26 mndr gamle datter, og spurte om det hadde skjedd før at litt av tarmen stakk ut i rumpa hennes. Nei, det har aldri skjedd før sa jeg - lettere sjokkert. Det kunne visst skje skjønte jeg, og det var ikke mye - bare en liten tupp, men de ba meg om å ringe helsestasjonen. Helsesøster var jo ikke på plass, hun ringer meg forhåpentligvis opp igjen snart - men jeg er jo rimelig stresset nå. Noen som har hørt om/opplevd noe lignende? Hun hadde hatt vanlig avføring, og det virket ikke som om hun hadde vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi sann nei dette har jeg ikke opplevd eller hørt omm på barn. jeg ville nok tatt henne til legen min om jeg var deg hadde ikke ventet på hs. men så er jeg hysterisk å da.

Skrevet

hemoroider? Visste ikke at barn kunne få det, men..

Skrevet

det har jeg aldri hørt om jeg.. håper du får svar fra helsesøster !

jeg for min del ville ringt legen jeg.. men jeg har ikke sånn kontakt med helsestasjonen at jeg ringer dit når jeg lurer på noe...

Skrevet

huff så skummelt :SSS

hadde blitt livredd jeg ..

Skrevet

Hadde ringt legekomtoret istedet for og vente på hs jeg da..

Skrevet

Har jeg aldri hørt om...Ville ringt lege med en gang!

Skrevet

Lurer jeg på noe så ringer jeg Legen, aldri HS! Ring helre legen! Har opplevd så mye forskjellig med HS at de stoler jeg ikke helt på.

Skrevet

ring legen du.hs har ikke nok kunnskap på sånt kan jeg aldri tenke meg.ville ikke venta..

Skrevet

Ring fastlegen og få time i dag! HS kan som oftes ikke gjøre mye og de sier jo at du skal kontakte lege om det er noe.

Skrevet

Det er ikke farlig, men dersom det skulle utvilke seg kan det bli veldig ubehagelig, og dersom det ikke trekker seg tilbake vil det også medføre stort ubehag. Gå til legen, så raskt som mulig:)

Skrevet

Huff, var det mye som stakk ut da? Kan det være hemoroide? Har vært borti en pasient hvor myye av tarmen var "falt" ut, måtte reponere det. Hadde nok ringt legen hvis jeg var deg. Lykke til!

Skrevet

Vent til du får avklaring hva det er. Jenta di er blid og fornøyd? Da er det sikkert ikke noe farlig! At tarmen kommer litt ut; ja, det kan komme av at hun har presset litt, selv om hun ikke har hard avføring. Tarmen er myk og meget tøyelig, vet du, ikke la deg skremme. Og til alle dere andre som skriver, nå ble jeg skremt etc. er ikke det litt kort tenkt? Gode tanker

Skrevet

Takk for kjappe tilbakemeldinger! Jeg blir litt skremt sjøl jeg, så jeg forstår godt at andre gjøre det også. Hadde regnet med det. Jeg har veldig god kontakt med helsestasjonen vår, kjenner helsesøster privat - og stoler på henne. Og hun i barnehagen hadde også vært borti dette før. Nå har jeg ringt fastlegen min, og da må jeg bare vente til han ringer opp igjen også. Dere hører fra meg senere!

Skrevet

Hei,

jeg vet at fettern min hadde dette, såvidt jeg vet er det ikke farlig, men må behandles på en måte. Ring legen din men ikke uroe deg så vannvittig for dette. Håper det går bra og at tarmen holder seg inni magen heretter.

Klem:-)

Skrevet

Nå har jeg snakket med legen og han sier at dette kan skje pga at hun kanskje har trykket litt når hun bæsjet. Det er folder i slimhinnen i tarmen som kan følge med ut. Selv om bæsjen så myk ut, så endrer den konsistens i bleia når hun har sittet på rumpa, og den kan ha vært litt hardere enn vi tror. Fikk beskjed om å følge med at det ikke ble mer, og at det gikk tilbake, hvis ikke måtte jeg bestille time. Så - da har jeg roet meg litt, også får jeg bare følge med på dette her. Mye rart altså :-)

Skrevet

Får håpe det går tilbake av seg selv da. :o)

God "bedring", eller hva man skal si. Hehe... ;o)

Skrevet

Ville bare stikke innom og si at da vi hentet jenta vår i barnehagen så var alt "på plass" igjen. Gudskjelov får jeg nesten si. Jeg fikk litt hetta. Nå har jeg jo ikke sett det sjøl, men jeg kommer nok til å følge ekstra med framover. Tusen takk for alle innlegg. Så godt å ha et slikt sted og lufte litt bekymringer på - og få slik umiddelbar respons!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...