Gå til innhold

er redd mannen min er blitt alkoholiker.....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

han drikker hver helg,og kansje i ukedagene og ikke bare et glass men 10-15 hallitersbokser,han sitter helt alene.... jeg går og legger meg han sier jeg kommer snart,men jeg vet at han ikke kommer,fordi han drikker til han sovner..han svinger som en jojo i humøret...men når helga kommer er han smørblid for da er kong alkohol på plass....han blir forbanna,sint når jeg prøver å si noe...er redd dette kan bli et kjempe problem dersom han ikke oppdager at han treng hjelp...da kommer han til å drikke seg ifra alt...for dette orker jeg ikke...har tenkt å ikke si noe for det nytter ikke..så se hvordan han kjører løpet...innser han snart ingen ting blir jeg nødd til å reise,sånn er det bare......det blir trist og hardt men dette livet orker jeg ikke,..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en link oppe om gjelder faren min. Han blir ikke sint, men han har vært ganske humørsyk til tider. Søk hjelp! du kan jo kanskje si til ham at du vil dere skal søke hjelp sammen fordi uansett hva han måtte mene har DU et problem med hans alkoholvaner ihvertfall, kan det være noe?

Sender deg en stor klem, du har min fulle sympati! Håper vi får noen gode råd etterhvert!

Skrevet

oi.. akkurat som om jeg skulle ha skrivd det selv for en tid tilbake..

sambo var også sånn i en periode. drakk hver helg også et par ganger i uken. til og med andre i familein begynte å reagere. svigermor/far snakket med han men han ble bare sint.. han mente at de ikke har noe å si(å drikke mye ligger i familien) jeg har snakket med han utallige ganger, men det hjelper ihvertfall ikke. helt til ei tante snakket med han, hun betyr ganske mye for han.. vært med han store deler av oppveksten. hun fortalte at hvis han ikke skjerpa seg så kommer han til å miste alt.. at jeg kom til å flytte osv.. det fikk han nok til å tenke.. har sagt det mange ganger selv, men det at andre sa det gjorde nok at han fikk opp øynene..

er det noen i familien som vet om dette? isåfall kan det være lurt å få noen andre til å snakke med han..

håper dere får ordnet opp i dette.. jeg vet hvor fælt det er.. vært mange kvelder med tårer ja.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...