Gjest Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 -Vi får pakkekalender som mamma har laget (eller, ikke nå lenger da...) -Jeg sov alltid hos mormor natt til julaften -Ser hovmesteren og grevinnen på lillejulaften -Setter ut grøt til nissen (i fjøset) på kvelden på lillejulaften -Neste morgen er det ingen grøt igjen. -Julestrømpe på peisen -TV hele dagen. -Tre nøtter til Askepott -Mens jeg og min tante ser tre nøtter, er resten av familien hos min oldemor og spiser grøt -Pinnekjøtt og pakker på kvelden -Alle pakkene åpnes selvfølgelig en og en, ikke sånn at alle bare åpner sine pakker samtidig -Frokost hos tante (før var det hos farmor) på 1 juledag... Eeeelsker jul!!!
Gjest Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 -MÅ ha julekalender -MÅ ha appelsin med nelliker i -huset skal pyntes på lille julaften, juletreet skal tas helt til slutt så klart! -må se hovmesteren jeg også! -strømpe med masse godis om morningen på julaften, så har jeg noe å gomle på mens jeg ser på barnetv hehe -i 5 tiden går jeg alltid å ordner meg, så kommer gjestene og vi spiser i 6 halv 7 tiden. -etter middag er det gløgg og gnoms -GAVER! de åpnes opp en og en her også, så alle får med seg hva alle får og vi koser oss i mange mange timer - Etter gavene sitter vi alltid å snakker om hvor heldige vi er og spiser enda mer gnoms og godis. -første juledag er det pysjdag, da går vi i pysjen, spiser rester fra julemiddagen og ser på koselige julefilmer på tv *sukk* Jeg ELSKER ELSKER ELSKER julen blir helt tullete inni meg bare jeg tenker på desember hehe
cherry coke Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 - overnatter hos mamma og pappa natt til julaften. Da er brødrene mine+ samboere også der. Masse fok og god stemning - Spiser stor julefrokost. Lager koldtbord med masse deilig; røkelaks og eggerøre, sylteflesk, oksetunge+++ Sjokolade m/krem, kaffe, juice etc... - Går og soser rundt i pysjamas hele gjengen til klokka blir ca 13-14. Da har vi sett Askepott og Disney. - De som vil går i kirken kl 16 (jeg går vel annet hvert år). Får gåsehud når de synger Deilig er jorden=) - Spiser deilig julemiddag med pinnekjøtt og svineribbe + masse deilig tilbehør. - Åpner gaver, mens vi drikker kaffe og spiser dessert. Bruker lang tis=) - Når lillemor har lagt seg, sitter resten av gjengen oppe og spiller spill til langt på natt. Gleeeeder meg til jul!!!
cherry coke Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 " Bruker lang tis??" Lang TID, mente jeg=) Og vi åpner også gavene en og en...Det tar tid, men det er mye kosligere!
ventos Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 -Alltid ferdig pyntet kjøkken til 1. søn. i advent. -lager EN pakkekalender som barna bytter på å få åpne.(+hver sin sjoko.kalender) -Vi baker alltid pepperkaker 1. søndag i advent. -Spiser alltid risgrøt med mandel i på lille julaften -Pynter alltid treet sammen den 23. -Julestrømper på døra til julaften morgen. -Ser på tre nøtter + disney kavalkaden. -Spiser ribbe m/tilbehør og riskrem til dessert. -Pakker åpnes en og en her også. -1.juledag har vi brunch sammen med masse familie. Hos oss annenhvert år. Liker førjulstiden best jeg:-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå