Gå til innhold

egenmelding

Mammaen til Tuva:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er hjemme fra jobb idag, og kommer til å skrive en egenmelding.. det jeg lurer på er.. blir det tatt vekk 3 dager uansett om jeg er hjemme kun en? eller kan jeg like så greit bare ta alle 3 dagene,så jeg klarer å bli skikkelig frisk? verken sjefen min eller jeg har peiling på dette:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet i alle fall de som er IA bedrift eller jobber jobber i kommunene, har det slik at er man syk 1 dag så er det bare 1 dag som trekkes, dette er også fordi at tidligere var folk hjemme selv om de ble friskere før det var godt 3 dager og dette koster jo samfunnet endel penger. Ville ringt nav om du ikke har anelse, men dette burde arbeidsgiver vite.

Skrevet

jeg jobber i en klesbutikk.. det burde jo være slik at det er kun de dagene som en er vekke som blir trekkt..

sjefen burde vite det ja,men hun har visst aldri hatt sykefravær..

Skrevet

det kommer an på om det er IA bedrift eller ikke... dette burde sjefen din kunne og sette seg inn i snarest spør du meg : (

Skrevet

Du kan benytte deg av egenmelding intil 4 ganger på et år og maksimalt 3 dager hver gang. Arbeidsgiver kan godta egenmelding ut over dette, men gjør det som regel ikke (utenon i IA bedrifter), da det har litt lett for å føre til at enkelte arbeidstagere utnytter systemet.

Du har ikke rett til å bruke egenmelding med mindre du er så syk at du ville få sykmelding fra en lege. Det er derfor ingen grun til å spare egenmeldinger. Blir du syk etter å ha brukt opp egenmeldingene må du bare til legen og få sykmelding ved første fraværsdag.

Skrevet

enig. dette skal sjefen din kunne.

men nav skal også vite dette.. så du kan ringe de å spørre..

er som de sier over her at er det IA-bedrift er det i hvertfall sånn at bare en dag trekkes.. hvordan det er med de andre nå vet jeg ikke. vet det er noen nye regler i trygdevesenet ang sykemeldnger, mulig nag dette også.

Skrevet

takk for svar:) har pint meg selv på jobb denne uken,og idag orket jeg ikke mer.. trenger hvile for å bli helt frisk..

Skrevet

Har du pint deg selv på jobb denne uken, holde du deg hjemme i morgen også!!!!!! For å bli skikkelig frisk!! Det er ikke noe å lure på!!

Sånn ellers er det alt etter om det er en IA bedrift. Aner sjefen din ikke, burde han vel finne det ut, eller sagt hvordan han vil ha det!! Mange er gått bort fra 4 * 3 dager pga at da blir folk hjemme et par dager ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...