Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Han leder av total matnekt, og det har vart i flere mnd. Han vil ikke ha noe som helst. Før har han pleid å spise dårlig i perioder og veldig bra i andre, som sikkert alle andre barn. Men de siste mnd har det vært annerledes. Han vil ikke ha frokost,lunsj eller kveldsmat. Hender han spiser middag og fruktmåltidet. Jeg har ikke vært så bekymret, for han er i god form og fungerer greit, men å synes jeg det begynner å gå vel lang tid.. Jeg har prøvd å variere pålegg/middagsmat, prøvd å overholde mattider nøye, unngå småspising...og enda har jeg ikke begynt å gi ham nugatti etc til hvert brødmåltid ( jeg gjør snart det, selv om jeg ikke tror han spiser mer av den grunn...) HAr nevnt det for legen, men hun sier bare at jeg skal se det an, gi ham h-melk og ha smør på brødet...som om det hjelper noe.. Noen som har noen gode tips til meg? Svar mottas med stooor takk
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Et lite tips fra meg:ikke stress med det.(lett å si ja) Jeg stresset i 3 år med at jenta mi spiste så lite. Tellte biter, lokket, lurte, ga boller ol. Ingenting funket. Hun er bare småspist av seg. Ostesmørbrød, smoothies, ta bare litt på fatet en halv skive el. Prøv å ikke fokusere på hvor mye han har spist, men bare si er du mett nå. Kansje han snart kan få smøre skivene sine selv.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Jeg ville for det første kutte ut all usunn mat. Spesielt sukkerholdig mat. Og så ville jeg tilbud variert kost, grønnsaker å knaske på og så videre. Og så har jeg et lite triks. Sunne vafler: Egg Most banan (istedet for sukker) Melk Litt bakepulver Smør Havregryn (dyng oppi) Litt mel Godt og sunt, uten sukker og masse gode havregryn. Alle liker det her i huset.
LivetErEnLek Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Har du fått han alergitestet? Barn som reagerer på matvarer, som feks melk, slutter ofte å spise.
Bea- Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 det grove polarbrødet! jenta mi elsker det det er rundt spennende og sunnt:D Varierer med pålegg oppå, osv, smørost, prim osv.. funker til både frokost og kvelds
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå