Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Har dere en favoritt? Jeg bruker Den rutete kokeboken av Ingrid Espelid Hovig som inneholder de fleste norske standarder pluss en del annet, men jeg kunne godt tenke meg å ønske meg en annen norsk kokebok til jul. Noen anbefalinger? En god kakeoppskriftsbok hadde vært fint. Jeg er også glad i en amerikansk kokebok som jeg ikke vet om finnes på norsk. Den heter Moosewood Cookbook. Rettene er gode, men det beste er at jeg så å si aldri behøver å lure på hva de mener. Og hvis det står at det tar tre kvarter å lage noe, så tar det tre kvarter. Der ligger den rutete litt dårligere an.
Hobbyfotografen og Em Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 http://notabene.no/Categories.aspx?cID=667_669 Her er det maange å velge mellom
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2007 Takk, men det er vanskelig å vite om en kokebok er god før man har prøvd noen av oppskriftene. Så jeg lurer på hva folks favoritter er?
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg må dytte denne litt. Er det ingen som har en eneste favorittkokebok? Som dere bruker "hele tiden"?
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 Kanskje jeg misforstod deg litt. Er det en kokebok som heter "Indisk!"?
Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Har ikke noe spes som jeg har kjøpt, men jeg har en som jeg har laget selv. Samler alle de gode lette oppskriftene der. Er på nett så ofte som jeg kan og leter etter oppskrifter som jeg prøver. Ganske gøy. Men var ikke det du var ute etter...
grå :) Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 joooo,men den bruker du jo allerede. den andre 'boller og burritos' fåes vel kun på skoler. har en masse kokebøker, men er kun de to jeg egentlig bruker
mayaya Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg liker Fra boller til burritos jeg! De har dee gode hvetebollene, da! *fnis*
Tokatter_USA Skrevet 23. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2007 Boller og burritos - baking? Eller mat fra forskjellige kulturer? Tror ingen kan slå min mors boller, men med hele to anbefalinger høres det jo lovende ut. Takk for forslag!
mayaya Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 http://www.ark.no/bok/9788200423997/Fra_boller_til_burritos/Statens_ern%C3%A6ringsr%C3%A5d_(utg)/
Tokatter_USA Skrevet 23. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2007 Nei, det hadde jeg jo ikke gjort. Nå har jeg fulgt linken din, og den ser fin ut. En annen jeg bruker mye er Allers kokebok for barn. Den fikk jeg da jeg var åtte år, den har noen gode kakeoppskrifter. Med boller og burritos blir jeg kanskje litt mer avansert, da, siden den er for 8.-10. klassinger. Den kommer herved på ønskelisten min.
mayaya Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 *fnis* Jeg visste ikke at den var en lærebok før nå, jeg.... hehheheh
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 jeg liker bøkene til jamie oliver også har jeg brukt "fra boller til burritos" mye jeg og )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå