Gå til innhold

Kul eller kjertel...er så redd nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er helt dorlig,,,kvalm fordi jeg kvir meg sånn til jeg skal til lege kl ni. Har funnet en kul i brystet. Jenten min er bare en uke idag. Kan være den kulen har kommet i svangeskapet, vet ikke helt. På Føden mente å sa hun jordmora at hun var nesten 100% sikker på det var en kjertel hun kjente, men jeg burde ta kontakt med lege for sjekk for å få roen selv....Hva sier dere....? Tror dere? Kjempe redd nå......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff stakkars deg, vet hvordan du føler det, har hatt det samme, ikke noe morro! Men stort sett hos yngre mennesker så kan du få litt hovne kjertler som kommer og går. Det er hormonelt betinget, det er svært sjelden at det er noe alvorlig. Dessuten finnes det mange kuler som bare er væskefylte cyster e.l som er helt ufarlig.

Det er ikke bare litt tette melkeganger som gir deg litt kuler da? Jeg har dette stadig vekk som må masseres bort og kjennes som hovne kjertler!

Håper det gikk bra med deg da, du er vel hos legen nå.... Lykke til!

(Ps! Jeg var på Ultralyd og mammografi, ofte vil legen sende til undesøkelse for sikkerhetsskyld)

Skrevet

Det første jeg tenker er at det kan være en tett melkegang, som gir en hard kul i brystet. Men nå vet ikke jeg om du ammer. Uansett om du ammer eller ikke, så vil det vel produseres litt melk en uke etter fødsel. Selv hadde jeg harde kuler i brystene flere ganger mens jeg ammet mini.

Ja, nå ser jeg jo at du skulle til lege for en time siden. Håper i hvert fall at det ikke er noe alvorlig!

Skrevet

Hei! Takk for gode svar, legen ville henvise meg til Haukeland for vevsprøve, men har jo skjønt at de gjør det med alle. De kan jo aldri være sikre. Han mente det var en lymfeknute. Snakket også med noen veninner igår som hadde vært oppi det samme. Kulen er jo bevegelig...

Føler jeg har funnet litt mer roen nå altså, kan ikke gå å tenke så fryktelig heller, best jeg bare koser meg med den lille egentlig, hun merker jo at jeg er urolig også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...