Gå til innhold

trenger tips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

på hvordan man kan få dagene til å gå. er helt sjukmeldt nå, men det blir jo bare til at man sitter foran datan hele dagene.. har 2 unger på 6 og 3 som er på skola og i barnehage, og ikke er ´jeg särlig kreativ heller,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg på denne! Trenger tips til en litt billig hobby som jeg kan slå ihjel tiden med. 100% sykemeldt, og trenger noe å gjøre! 3 mnder igjen til termin og jeg kjeder meg ihjel på dagene....

Skrevet

hva med å begynne å strikke..?

- trenger ikke koste fletta, men lage lappeteppe..

- gå mye tur, hvis en har overskudd til det..

- vindusshopping er jo alltid gøy..

- gå på kafe med en venninne eller familie som kanskje er hjemme..

- bake boller eller noe annet godt..

- leie film på biblioteket, eller en god bok..

- brodere litt kanskje..?

- lage fingerdukker av gamle sokker og klær..

Skrevet

Hei på dere!

jeg er hjemme med sønnen min på snart 2. og jeg har en venninne som er langtidssykemeldt, så vi har trenet litt på dette. det viktigste er å lage en plan, for når man står opp om morgenen er alt pluttselig glemt. skriv en liste over aktuelle gjøremål, og kryss av rett og slett.

Ikke gjør mer enn en ting om dagen, så holder lista lenger!

Husk å sov lenge, og gjør et ritual ut av frokosten. kok kaffe, press juice, og les avisen fra perm til perm.

Håndarbeid er jo nevnt, og en sikker vinner hvis man evner den slags.

Hekling er lært på en kveld så her er det ingen unskyldning. snakk med garnbutikkdamen. surf på kreative blogger og få ideer, http://blogg.hobbyboden.com/dengodefeen/ er et godt utgangspunkt. lysposene hennes er vakre men veldig lette å lage hvis man forenkler litt.

biblioteket er også nevnt, men husk å se på oppslagstavla der, der får man mange tips om hva som skjer, forbausende mye skjer på dagtid! opplesninger, foredrag, filmer.

Vær turist på eget hjemsted! man trenger ikke besøk fra amerika for å sjekke ut severdighetene!

Gå til hytter med servering i marka, spis lunsj der.

ta for deg museene, et etter et, du kan bli overrasket! det er dessuten ofte gratis og innendørs..

Kjøpesenteret er et yndet mål for alle som er hjemme, og det yrer av folk midt på dagen! sett deg ned og se på dem.

Kjøp billige lerreter og prøv ut kreativiteten! jeg maler kjente figurer til sønnen min sitt rom.

fjern klistremerket på postkassa som sier ingen reklame! ta i mot med takk og les alt! masse gode gave tips! trål byen rundt etter de gode tilbudene! siden man er tidlig ute er det alltid tilgjengelig! (jeg har 20 par ulvangsokker..)

unn deg en film eller et tvprogram, ikke mer, man kan bli avhengig..

spis lunsj med mannen på jobb! mål for turen og billig lunsj.

møt venner for lunsj, de fleste kan forlate jobben i lunsjen en gang i blant.

gå på seniorkino, det er på dagen og ferre skrikerunger enn babykino.

lag ukeplan for middagene, og bruk litt tid på å lage dem.

møt ungene med bakevarer og fyll opp fryseren til barseltiden.

lag fine julekort! på panduro selger de "halvfabrikater" så man trenger ikke være spesielt kreativ.

Snok rundt i huset etter ting du kan bruke til julepynt eller kort.

Gå en tur i skogen og saml ting til dekorasjoner, masse masse kongler gjør seg i en svær gjennomsiktig vase.

Ta en søppelsekk og gå gjennom huset systematisk, hiv alt som ikke brukes, eller skal fikses en gang...deilig rensende!

regner med at formen ikke er på topp, men kanskje klarer man et husarbeids prosjekt hver dag, Badet, gardinene, tørke støv, rydde boden.

Gå på kafe fast en dag i uka, (kan fort bli dyrt) men trenger bare en kaffe, blader magasiner og aviser får man gratis der.

Vask og stryk det gamle babytøyet, man må ikke vente til siste uka. rydd plass i en komode,

stikk innom frivillighets kafeen, der kan man få store og små oppdrag. kanskje sitter det en eldre dame et sted og vil gjerne skravle litt. man trenger ikke binde seg.

lag sild.

Gå i parken, der er det hjemmemammaer som liker å snakke med andre voksne..

skriv dagbok.

lag kostymer til barna av avlagt tøy, trenger ikke vente til kvelden før neste karneval.

lag en førbarselgruppe med folk her inne, møt hverandre.

kjøp en yoga film og pust i vei.

Dette skulle holde et par dager minst! bare si i fra hvis du trenger mer!

Nå skal jeg gå å se hva som står på lista mi i dag! tror det er åpenbarnehage for oss..

kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...