SaDa Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Skal gifte meg neste år og lurer på om det er mulig å få pass med det nye etternavnet like før jeg gifter meg?? Passet mitt er gått ut på dato og er litt kjedelig å måtte kjøpe pass flere ganger neste år..
Expat Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Hmm, that's a toughie, siden billetten må ha samme navn som ID! Snakk med politiet, skattekontored (de gjør navneforandringer vel) og reisiebyrået!
Armani:-) Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Du trenger ikke kjøpe nytt pass:-) Du går bare på politstasjonen,eller der du får pass. Tar med vielseattesten og så ordner dem det....De skriver noe sånn som se side det og det,å der står de nye opplysningene om det nye etternavnet. Gjorde det selv i fjor:-)
Armani:-) Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Sorry,leste litt for fort jeg...Så ikke at du skrev at passet var gått ut. Da aner jeg ikke.
Polyxena Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde samme problemet da jeg giftet meg. I henhold til de nye navnelovene er det mye enklere å bytte etternavn enn før. Jeg måtte bytte etternavn noen uker før vielsen, og fikk utstedt pass i det nye navnet slik at det var klart til bryllupsreisen.
mayaya Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Såfremt navnet du skal bytte til ikke er et sjeldent etternavb, kan du fritt bytte når som helst. Husk at det tar tid og bytte, og det tar tid å få nytt pass. Alternativet er å reise med billetter i gammelt navn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå