Gå til innhold

DERE SOM HAR 2 ELLER FLERE BARN! =) Fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger min andre graviditet, også lurte jeg på hvordan dere opplevde andre fødselen,i forhold til første?

Jeg hadde en utrolig fin fødselsopplevelse for ett år siden. =)

Fødselen gikk bra, og over all forventning.

Selvfølgelig vet jeg at det er forskjellig fra person til person, men har veeeldig lyst til å høre erfaringer! =)

Takker for svar! =)

Velger anonymknappen, siden jeg har familie her, som ikke vet om mine/våres planer enda..=)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, meg igjen =)

Jeg skriver i dette forumet, for jeg husker sist at det er her det er mest aktivitet. =)

Skrevet

Hei:-) min første fødsel varte i ett døgn. . . Spydde til hver ri'e . . . Måtte sy. . . Min andre fødsel varte aktivt i fem timer, spydde knapt, måtte ikke sy:-) jeg var mere bevisst på å utnytte tyngdekraft på nr to. . . Derfor ble den lettere tror jeg . . . På nr en var jeg sengeliggende hele tiden. Håper at nr tre i februar går superlett:-)

Skrevet

Hei!

Jeg har fire fødsler bak meg, og skal i ilden igjen i februar. Gleder meg stort, jeg.

Min første fødsel var veldig slitsom, fordi det trakk ut over lang tid. Men det var alikevel en fin opplevelse, fordi alt gikk helt bra. Fikk kun lystgass.

Nr 2 var også en lett reise, og denne gangen gikk det mye raskere. Lystgass denne gangen også.

Så kom nr 3 (4 år siden), en skikkelig plugg på 5 kilo. Selve fødselen gikk helt fint, helt til skuldrene hans ikke ville ut. Litt drama en liten stund, men for å være helt ærlig merket nok mannen mer av dette enn meg. Jeg hadde en utrolig rutinert jordmor som løste situasjonen fort. Så det gikk bra. Lystgassen var flittig i bruk.

Nr 4 var den letteste (2 1/2 år siden) og raskeste. Ble satt i gang ved at de tok vannet kl 11.30, og 13.30 var gutten født, etter 7 min pressveer. Lystgass.... igjen.

Det har vært enkle fødsler (bortsett litt pes med nr 3), som jeg har kommet meg gjennom med lystgass. Min siste jordmor lurte på om jeg var laget av gummi.... jeg har nemlig hatt ett sting på 4 fødsler.

Så min erfaring er jo derfor at det blir enklere etterhvert, men det er sikkert andre som har opplevd motsatt. Alt er jo individuelt, og samme kvinnes fødsler kan oppleves helt forskjellig. Men jeg tror at det blir bedre for hver gang, kanskje fordi man er forberedt, og vet hvordan man kan hjelpe seg selv.

Skrevet

Hei!

Tuusen takk for svar dere! =) Vi skal kanskje vente til ny-året før vi slutter med pillen..=) Blir skikkelig aartig..=) Det gikk fort med første mann, etter 1 mnd var jeg gravid. =) Gleeder meg skikkelig, det er så koselig å gå gravid, og ikke minst etterpå! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...