Mild, Marcus & Mille Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hvordan er babyene deres? Morro å høre.. Aner ikke om min er tidlig eller sent ute med ting jeg, er jo gøy å høre hvordan andre babyer rudnt denne alderen er! Så nå er det bare å sette i gang å skryte om gullungene våre Marcus er født 03. juli, 11 dager før termin: - han smiler veldig mye - ler/kniser - lugger meg og ler (vet ikke om det er bevisst ) - ruller fra rygg til mage (mage til rygg noen ganger) - vil stå hele tiden, mens vi holder han da. reiser seg opp når han sitter på fanget osv. når vi holder han oppe hender det han begynner å gå bakover - sover hele natta igjennom, har gjort siden han var 6 uker - følger veldig med på alt som foregår - spiser grøt og drikker vann uten problemer - når han er i veldig dårlig humør er vippestol og tv det eneste som hjelper (en utslitt mamma prøvde dette etter 3 timer med hylskriking hadde aldri trodd at grunnen til at han grein var fordi han gikk glipp av i gode og onde dager..) - åler seg bortover gulvet - alt han får i hendene prøver han å sutte på, sutter også på tommelen, gjort siden han var 5 uker hmm, det var det jeg kom på i farta
lemontree Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hiver meg på denne, jeg, det er jo morsomt! Ida -smiler masse -er veldig kontaktsøkende, ser og smiler til alle og enhver -ler noen ganger, når jeg kiler og danser med henne -vrir seg over på siden når hun ligger på rygg -kommer opp i 90grader med hodet og holder seg lenge på albuene når hun ligger på magen -suger på tommelen, gjort det siden hun ble født -skrek mye de første 3 mnd, men har roet seg nå er er så harmonisk at jeg nesten blir redd hun mangler ett eller annet mineral...!!! -leker masse med hendene sine -lager verdens søteste trutemunngrimase når hun konsentrer seg om å få tak i noe -synger laaaange nurkelydsanger på utpust -legger seg kl 7 på kvelden i egen seng og sovner og finner roen -er en kronisk nese-tyv, til sin storebrors store fryd (nei min! hehe) Ellers kan jeg anbefale "What to expect, the first year", der står det om barnet månte for månte, med en liten "should be able to, can probably, og might even..."- liste på begynnelsen av månten ...morsomt...
Mild, Marcus & Mille Skrevet 21. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2007 hehe gøy å lese! marcus holder seg også oppe når han ligger på magen og leker med hendene åh, jeg vil også ha en som legger seg sju på kvelden og finner roen! hørtes deeilig ut.. min er nå inne i en periode hvor han skal leke med meg helt til han blir overtrøtt og griner helt til han sovner.. slit! har lest flere sånne om hva man kan vente i de forskjellige månedene, men er ikke alle som stemmer så bra synes jeg er bedre å høre fra andre med babyer på samme alderen!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Lille E er født 5/7-07, 17 dgr over termin... Smiler hele tiden ler/flirer...skrattler ordentlig når pappa leker ape. lugger gjerne hvis hun får sjansen ruller fra mage til rygg heeeeele tiden, og motsatt innimellom (ubevisst muligens) elsker å stå og hoppe vil ikke ligge lenger, ligger og tar situps for å komme seg opp. sover hele natten igjennom dersom hun får mat i ca. 22-23 elsker vippestol, men vil ikke lene seg bakover lenger, henger over leken som er satt fast foran på stolen (er en BB vippestol) eeeeelsker tv`en...hjelp sparker fra med beina når hun ligger på magen slik at hun havner i krabbestilling er blitt en rømningsekspert...reneste houdini....binder henne praktisk talt fast i sengen, men likevel så havner hun på magen inni hjørnet... sutter på 4 fingre av gangen...men smokken er best....begynner å bli flink til å holde på smokken i sittende stilling. tar opp smokken selv, men klarer ikke få den i munnen riktig vei... hm..spiser grøt til den store gullmedalje... har oppdaget underleppen sin, så den lager hun herlige smattelyder med. snakker, skriker og skråler dagen lang... ja det var alt jeg husket
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Leah er født 24.juli, 5 dager før termin -Hun smiler masse -Har ledd en gang (virker som om hun har glemt hvordan hun gjorde d haha) men kniser masse -Snur seg fra mage til rygg (klarer d ikke hver gang, men nesten...hun hater å ligge på magen, så hun er kjapp m å prøve å komme seg unna..hihi) -Ruller fra side til side, og løfter rumpen opp fra underlaget...på den måten snur hun seg rundt sin egen akse når hun ligger på rygg... -Følger veldig godt m, skal helst ikke gå glipp av en ting -Fan av Oprah (trives godt i vippestolen foran tv når d er Oprah..hihi) -Bestemt liten dame som vet akkurat hva hun vil...volumet på stemmen når ganske mange desibel når hun er lei av noe.. -Synger masse på utpust, mest nurkelyder, grenser av og til til hyling...har en gang sunget lalala -Liker helst å stå på fanget...sitter til nød, men hvis hun må ligge er d krise! -Sover hele natten (deilig) -Tar tak i d hun får fatt i og prøver å tygge på d... -Lager verdens søteste trutmunn når hun konsentrerer seg om noe... -Vekker mamma m sitt nydelige smil og sin herlige gurgling hver morgen
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 herlig...sang hun lalala?! de er så skjønne de små... lille E pleier å si gaigaigaigai når hun sutter på smokken sin på morningen...veldig fornøyd da:)
Mild, Marcus & Mille Skrevet 21. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2007 hehe, marcus får mme og har flere ganger sagt nan også sier han maa ma. jo at det ikke er bevisst, men utrolig moro uansett!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 kan jo late som at det er bevisst da... gjør vel ingeting! he he
*stolt mamma 2 prinsesser* Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 artig innlegg. alise 4mnd, født 13juli, 15 dager før termin: *vil helst bare sitte, blir kjempe sinna når hun må ligge med hode nepå. *ruller rundt på magen *griper leke *"prater" når hun trekker pusten innover, ganske artige lyder *sover fra ca 20 tiden til rundt halv syv om mornigen(siden 6 uker')og sovner rett etter mat og våkner i 9 tiden igjen:) *følger med på alt, *ser på discovery med pappen, og disney med storesøster:) *hun gjør masse andre ting også som jeg ser andres babyer gjør:) og ja forresten hun har fått sin 1 TANN:))))
Mild, Marcus & Mille Skrevet 22. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2007 oioi, det var tidlig! men kult med første tanna, gratulerer!;D
Mathias&Andreas sin mamma:) Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Andreas vår er født 16.07.07 4uker for tidlig. Han kan; Han smiler masse Begynt å le litt(spesielt når storebror tøyser) Vipper litt over på siden,men snur seg ikke noen av veiene. Griper etter leker,holder de. Prøver å putte inn smokken(går noen ganger) Sover hele natten,fra 21.30-08.00 eller 09.00(nå har han enda ikke våknet:P) Står i fanget,skal IKKE ligge,men sitte til nød. Følger godt med,snur hodet etter om noen går kommer etc. Spiser grøt å elsker det;) Lillebror her er litt "treig" i forhold til hva storebror var når han var liten,men gud for en herlig baby jeg har:)
Gjest Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Mini ble født 12 juni :-) Han: -Smiler og ler masse -Er supersosial og elsker å vandre fra arm til arm i besøk ol -Er en mammadalt når han er trøtt eller sulten -Spiser grøt og drikker vann som om han aldri har gjort annet (imotsetning til hva de andre to gjorde i starten) -Sover fortsatt urolig om natten og spiser 2 ganger -Sover nå endelignoenlunde greit i vognen på dagtid :-) -Ruller seg fra rygg til mage -Heiser seg opp på strake armer -Ligger han litt skrått på ryggen setter han seg opp ved hjelp av magemuskelene -Drar seg frem på gulvet i ganske stor fart etterhvert -Snur seg i ring når han ligger på magen -"Flyr" når han ligger på magen og villøftes opp -Tygger på alt han kommer over -Bytter leken fra en hånd til en annen -Kryper litt frem på albuer og knær og står noen ganger på albuer og tåspisser,ser utrolig vittig ut,hehe... -Er enten veldig blid eller veldig sutrete -Hater å sitte i vippestolen utover de første skjeene med grøt
lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Kevin er født 190707 Han smiler og ler mye ler høyt når vi kiler han spiser grøt og drikker vann har akkurat begynt å vippe over på siden når han ligger på rygg griper etter alt han ser, kjennner på alt. fikk tak i sin egen fot igår når han lå på stellebordet ) sover greit i vogna på dagen (endelig) spiser på hånda si hele tiden, sikler sm en helt (lurer på om det er tann på gang) han finner IKKE roen selv når jeg legger han på kvelden han sover IKKE hele natta han er IKKE glad i å ligge alene på gulvet ( men han er verdens herligste gutt i hele verden )
Aina Lie Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 Joakim født 070707:) -smiler og prater til alle -prøver å rulle fra rugg til mage, men det sitter ikke helt enda:) -spiser grøt to ganger om dagen -sover hele natten:) -veldig glad i å sitte i vippestolen sin å leke seg:) -liker å ligge på magen -har begynt å putte føttene i munnen -er en veldig rutine baby:) -har begynt med sin første tann, men den vil ikke helt sprette opp:) -veldig interessert i fingrene sine -synes at det å sove er bort kastet tid og energi:)
Alba44 Skrevet 22. november 2007 #15 Skrevet 22. november 2007 Gullegutten min ble født 8.juni(7 uker for tidlig). -han har sovet sin 2.natt på rad uten nattmat (enkeltnetter har skjedd før) -elsker å bade - veldig glad i grøt og most gulrot( det vi har begynt medav fast føde) - han elsker vogna si. Sover alle dagduppene i den - legging om kvelden går veldig greit - smiler masse og har ledd høyt noen få ganger :-D - griper ting. Tar ut smokken selv og holder den - kan leke en god stund for seg selv i lekegrinda - å sove mellom mamma og pappa i senga er noe av det beste han vet - sovner med en gang etter at vi legger han ut i vogna på formiddagen - han får sine foreldre til å boble av stolthet, glede og takknemlighet hver dag!! :-D :-D
Gjest Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 Så kjekk tråd! Amalie er fødd 14.juni, 6 (laange) dager etter termin. -ho smiler veldig mykje -ler -er veldig kilen -ruller seg begge veier. (rulla fra rygg til mage når ho var tre måneder, tilbake ca ein måned seinare) -vil helst stå når ho sitter på fanget vårt -åler seg bortover golvet. (til storebroren sin store fortvilelse når ho river ned det han har bygd med duploen sin...) -kommer seg opp på alle fire, med rompa rett til værs. -spiser ein heil porsjon graut til kvelds og litt frukt. Vi skal snart begynne å gi ho middag og. -bruker sutteklut om natta, og sutter på totten/fingrane. (tar ikkje smokk) -legger seg klokka 19.00, og sovner i si eiga seng uten problem. -sover stort sett bra om natta, eit nattmåltid. -når eg kjem å skal ta ho opp eller snakker til ho, smiler ho og veiver entusiastisk med armer og bein. -er veldig våken og følger med. Storebroren er spesielt spennande. -når vi seier "der er pappa/mamma/Nicholas(storebroren)" ser ho på den personen.
Snupi27 Skrevet 22. november 2007 #17 Skrevet 22. november 2007 Emilie født 23 juli ! - Ruller over på begge sider, blir veldig glad når jeg hjelper henne over på magen - Ligger lenge på magen uten problemer - Leker og biter i lekene hun har i hendene sine - "snakker" veldig mye. nærmest skriker når hun vil ha mer oppmerksomhet - smiler veldig mye, har ledd noen ganger men blir nok litt overrasket over at det kommer lyd ut - hun sovner og finner roen selv 19.30 for kvelden alene i sengen sin, men våkner på natten 2 ganger for å få mat. - elsker å sitte i armkroken når hun nettopp har våknet og kose. - spiser en grøtbolle på kvelden, blir utålmodig når skjeen ikke kommer fort nok - puster og peser som bare det når hun konsenterer seg (hehe) -putter helst hele hånden inn i munn, selvom ikke hele har plass!! - sutter på tommelen sin - liker å stå i fanget for å få med seg mer, men kan oxo sitte iblant menn IKKE ligge -smiler godt (med litt lyd innimellom) når reklamen på tvnorge begynner.. (den derre "programmet presenteres av") hehe - løfter magen opp når hun ligger på gulvet, da vil hun løftes opp - lugger og er veldig interessert i å ta med hendene sine i ansiktet til andre =)
Grorüd.. Skrevet 22. november 2007 #18 Skrevet 22. november 2007 Eva er født 12 juni, 3 uker før termin.. Hun -Smiler masse -Ler når hun kiles eller når man tuller med henne -Viser klare tegn på sinne -Ruller seg over på siden -Snudd seg en gang men dette var tilfeldig -Sover hele natten (fra 19.00 til 07.00) Sovet hele natten fra hun var kjempe lita -Griper etter alt -Strake armer når hun ligger på magen -Aker seg bakover når hun ligger på ryggen -Lugger i håret og ler ganse ondskapsfullt hehe.. -Prøver og få tak i føttene sine, men tror kanskje hun er litt tjukk så hun når de ikke.. -Prøver og holde flaska selv, selv om det ikke går så bra -Vil gjerne spise grøten selv -Drikker av kopp -Hun har oppdaget pus, er veldig interessert i han -Hikster av glede når hun ser nye menneske, spesielt mannfolk/mørke stemmer -Skal holdes på gulvet så hun "går" -Prøver så smått og sette bena i krabbestilling (Dytter rompa og bena opp) ....Og jeg er såklart veldig stolt over jenta mi, uansett om hun er sent eller tidlig ute tihi
oktoberjentene;) Skrevet 22. november 2007 #19 Skrevet 22. november 2007 Noah født 13 juli.. 10 dager før termin..... -Han sover ALDRI hele natten.. urolig og våken flere ganger. det har han vært hele tiden..... oppe tidlig på morgenen også.... -Legger seg kl 19. Funker greit. roer seg fort og sover ganske lenge da.. -Ligger stødig på mage og rygg. vipper IKKE, og snur seg IKKE noen av veiene... -Blid og fornøyd -vil ha oppmerksomhet hele tiden... -vil ikke ha grøt.... -men drikker velling 2 ganger om dagen... (får kun mme) -Lugger ja.. -Ler hvis vi hopper litt ol. -veldig bestemt gutt Men alle disse tingene er jo hverdagen vår, vet liksom ikke om noe annet... Han er helt herlig og verdens beste lille gutt... ante ikke at jeg kunne elske noen så høyt..... Gleder meg til han begynner å rulle osv... men det kommer når han er klar for det koser oss masse om dagen....
*Rutletutt* Skrevet 22. november 2007 #20 Skrevet 22. november 2007 Milla er født 29. juli. Hun smiler stort sett hele tiden;o) Veldig kontaktsøkende og oppmerksom. Ruller fra side til side og rundt sin egen akse, men ikke fra rygg til mager enda. Sterk i bena og "står" på fanget. Ler verdens mest fortryllende latter:o) Griper lekene på babygymen Veldig glad i å legge under babygymen Sutter veldig på hendene sine og putter tommelen i munnen.
*Rutletutt* Skrevet 22. november 2007 #21 Skrevet 22. november 2007 Hun er også blitt veldig flink i å ligge på magen - var ikke så glad i det i begynnelsen... Hun "prater" masse og var veldig tidlig ute med å si "arøøø":o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå