Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Mini likte a dusje idag. Men er litt usikkert hvordan skal jeg vaske haret hans? Pa vanlig mate som vi gjor eller..? Skal han ikke skrike da nar vann kommer rett i fjeset?
Super-Langbein Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hm, har aldri vasket håret til baby i dusjen; kun i badebaljen og da med vann og klut.Badeolje i vannet. Tar evt. med en klut i dusjen.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Vi vasker ikke håret ... når han bader har vi litt olje i vannet det er det eneste, når han er med oss i dusjen er det bare for kos og tilvenning, så er det bare rent vann han får på kroppen. Mini er 4 mnd ...
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Er ikke sikkert han gråter for om han får vann i fjeset ... mini gjør ikke det, men vi har hatt ham med i dusjen siden han var nesten nyfødt.
lemontree Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg ville bare ha tatt en liten tråpe babyshampoo og gnidd det inn i håret. Når du skal skylde ut, tar du hodet med bakhodet først inn i vannet, mens du teller til tre, på tre kommer vannet kort over ansiktet. Prøv å få vannet med såpen til å renne av mest bakover. Dette med 123 er et triks fra babysvømming, og hjelper barna til å kunne forbrede seg på at de får vann i ansiktet, og da praktiserer man det også på babyer og barn som ikke kan snakke ennå. Du kan bruke det i andre situasjoner som når dere bader og h*n skal lære å svømme og sånn... Så lenge de er babyer har de lukkerefleks, fra de lå i magen, som gjør at de ikke tar inn vann, men ikke la vannet renne for lenge over ansiktet for det er bare ubehagelig...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 snuppa mi har ikke så mye hår da...men tar litt såpe i det lille hun har og gnir litt....tar så av dusjhodet og skyller håret, men passer på at hun ikke får såpe i øynene...ingen sak spør du meg:)
mayaya Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Vi har alltid brukt kun vann vi - i dusjen og i badekar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå