Gå til innhold

Dusj med baby.Hvordan vasker dere har da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini likte a dusje idag. Men er litt usikkert hvordan skal jeg vaske haret hans? Pa vanlig mate som vi gjor eller..? Skal han ikke skrike da nar vann kommer rett i fjeset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, har aldri vasket håret til baby i dusjen; kun i badebaljen og da med vann og klut.Badeolje i vannet. Tar evt. med en klut i dusjen.

Skrevet

Vi vasker ikke håret ...

når han bader har vi litt olje i vannet det er det eneste, når han er med oss i dusjen er det bare for kos og tilvenning, så er det bare rent vann han får på kroppen. Mini er 4 mnd ...

Skrevet

Er ikke sikkert han gråter for om han får vann i fjeset ... mini gjør ikke det, men vi har hatt ham med i dusjen siden han var nesten nyfødt.

Skrevet

Jeg ville bare ha tatt en liten tråpe babyshampoo og gnidd det inn i håret. Når du skal skylde ut, tar du hodet med bakhodet først inn i vannet, mens du teller til tre, på tre kommer vannet kort over ansiktet. Prøv å få vannet med såpen til å renne av mest bakover. Dette med 123 er et triks fra babysvømming, og hjelper barna til å kunne forbrede seg på at de får vann i ansiktet, og da praktiserer man det også på babyer og barn som ikke kan snakke ennå. Du kan bruke det i andre situasjoner som når dere bader og h*n skal lære å svømme og sånn... Så lenge de er babyer har de lukkerefleks, fra de lå i magen, som gjør at de ikke tar inn vann, men ikke la vannet renne for lenge over ansiktet for det er bare ubehagelig...

Skrevet

snuppa mi har ikke så mye hår da...men tar litt såpe i det lille hun har og gnir litt....tar så av dusjhodet og skyller håret, men passer på at hun ikke får såpe i øynene...ingen sak spør du meg:)

Skrevet

Vi har alltid brukt kun vann vi - i dusjen og i badekar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...