metteflette Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hvordan kan det ha seg at det offentlige kan rote med papirer og komme unna med det? Jeg har levert alt av papirer personlig, glemte terminbekreftelsen så min mor leverte det personlig for meg dagen etterpå. Har ikke hørt noe fra NAV så ringte og sjekket. Første dagen manglet de skatte og inntektsopplysninger, men neste dag hadde de funnet den, nå var det terminbekreftelsen de manglet. Og den eneste som behandler disse sakene er på kurs hele uken. HALLO, hva skjer med meg da?? Må jeg vente til desember på penger jeg nå... Jæv****** drittkontor!! Så nå må jeg karre meg opp der 14 dager før termin med ny bekreftelse, fordi at de har rotet bort den forrige! ARRRGGGHHHHHHHH!! måtte bare få det ut!
Erle vil ha perle Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Kjedelig med sånt, men sånn er det i det offentlige! møt opp der personlig, og ta med deg alle papirene igjen. Moren din kan jo ha levert terminbekreftelse til feil person... se positivt på det, vær glad vi har NAV og velferdsgoder. Vi lever alt for godt i dette landet og tar godene for gitt...
Frukten og To små Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 hei hei... jeg vil bare si at jeg kjenner meg igjen i alle punktene dine, bortsett fra at de har brukt tiden siden 4 september med meg, så her er fri rettshjelp faretruende nære med å skrive et brev til NAV. HELDIGVIS har jeg sambo med god inntekt.. har ikke mottatt penger på tre mnd... og nå som papirene mine ENDELIG er i orden har de "krise!" på trygdekontoret... JEPP, dama i skranken sa ordet krise. Jeg banna skikkelig høyt og sa "FAEN heller er det noen steder det er krise så er det faen meg hjemme hos meg, jeg har opplevd et helvetes svangerskap pga dere, ikke nok med det jeg har ikke råd til mat, husleie, mobil regning u name it!!!!!!!!Dessuten koster det FLESK å ringe dere, hvem faen er det som betaler det a ?? jo MEG!for hvilke penger?!?jo SAMBO sine.. Er så forbanna på nav og hele det offentlige, de kan dra dit peppern gror og lenger enn det. er så jævli deprimerende hele den norske trygdegreia, for det er ikke noe annet enn noe "greie" i mine øyne. De har verken kompetente folk eller folk som har vett i skallen til å jobbe der, og ikke kan de skjemaer, det er svikt i interne rutiner så det holder og de er rett og slett en gjeng med apekatter som røyker rullings hele gjengen. sorry for mitt utløp og raseri i ditt innlegg, men kjente meg igjen.. så måtte bare dele L*i*t*t..
smil86 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 det er dere som har det sånn....sendte inn søknad om fødselspenger i spetember og fikk beskjed at jeg skulle få svar innen en mnd. etter halvannen ringte jeg og forhørte meg og da skulle jeg få svar innen en uke....etter 2 uker ringte jeg igjen siden jeg ikke hadde fått noe svar og fikk beskjed at nav var på seminar og måtte ringe tilbake en annen dag. huff dette ble langt..... så ringte jeg dit en siste gang uken etterpå og fikk prate med en kropp som hadde virkelig stått opp på feil bein den morgnen, men han sa at nav skulle fatte en beslutning i slutten av november og da ville jeg få penger. har ikke fått noen skriftlig bekreftelse på det, men det kom inn penger på konto igår så regner med at det var nav.
Knøttefrøken Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Tror dette kommer litt an på hvilken kommune du tilhører og om de har mye å gjøre osv... Jeg sendt inn papirene mine, ringte en drøy uke senere, og de hadde allerede sett på papirene mine. Har hørt så mye dritt om NAV så jeg var forholdsvis tidlig ute, og det synes jeg var greit så har man evnt litt tid på å kløne frem og tilbake. Sånne offentlige tjenester med papirmøller skal tydeligvis ikke være lette og ha med å¨gjøre.
*tigerlilly* Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg jobber ikke der selv og har selv fått kjenne på kroppen hvor frustrerende det er at ting tar så lang tid. Men samtidig vet jeg også at de har helt vanvittig mye å gjøre, (alt for lite folk, og alt for mange sykemeldte uten at det kommer inn vikarer..for vikarer tar jo tid å lære opp osv..samt at de som evnt er kompetente nok til å være vikarer der ikke gidder fordi jobben er alt for dårlig betalt! Det gjelder forsåvidt kanskje fast ansatte også, de best kvalifiserte tar heller en annen jobb, hvis de da ikke er spesielt interessert eller synes det er praktisk pga arbeidstidene..) Men det jeg egentlig skulle si er at jeg vet at de som nå engang jobber der selv er lei seg for at ting tar tid..
metteflette Skrevet 22. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg er kjempeglad for velferdsordningene i dette landet osv, men det er kjipt å ikke få tilbakemelding på ting som ikke er iorden... Men det jeg synes er graverende med NAV er denne servicetelefonen, der har jeg mer enn en gang truffet på folk som sier helt feil ting, den siste var nå i uken når jeg fikk beskjed om at permisjonspenger skulle jeg ikke ha før barnet var født, frem til da var det sykepenger fra arbeidsgiver... En kan jo begynne å lure... Men egentlig trist det ikke bare var meg som hadde opplevd den negative siden med NAV da..
*1+1=2 små* Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 jeg må si meg enig i noe her, jeg leverte ALT av papirer VELDIG tidlig og jeg forventer at mennesker som jobber med dette har nok orden i sakene sine så de ikke MISTER dem!! JEg hadde fått godkjent alt men plutselig nå så finner de ikke papirene mine og kunne ikke fortelle meg hvor mye jeg får(er stor div. mellom fast inntekt og min reelle intekt).....Skulle bli ringt men det gjorde de ikke.. Jeg er høflig og ber om svar men liker ikke at folk påstår at jeg ikke har levert søknad noe jeg gjorde VELDIG tidlig for åvære sikker på å slippe tull.. Skal ringe de igjen i dag...og ja det er ille at du kan ringe til de og få feil beskjed..... MEN jeg synes også synn på de som sitter på den andre siden.....er helt sikkert for få folk og for dårlig opplæring... men du mister ikke papirer altså..
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Er såååå enig ....de god tok ikke terminen min...jeg leverte UL terminen når jeg søkte på engangstønaden ...men jeg måtte komme tilbake med ny bekreftelese etter 12 des skrevet av jordmor...var en jordmor som var masse oppgitt... hu skjønte egentli ikke ka de rota me...var visst ikke greit å levere søknaden i go tid :/
sikat Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Tenkte også jeg skulle levere søknaden i god tid, men fikk rett og slett ikke lov til d..... Maks en mnd før man går ut i termin fikk jeg beskjed om. J"¤#"#¤# spent på om det holder ller om vi må beregne at de somler og bruker lang tid og at vi må overleve på sambos lønn den første måneden....Ei venninne som fikk nå i sommer måtte vente i nesten 4 måneder før hun fikk noen penger så....
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Erle vil ha perle: "lever alt for godt i dette landet? Mener du det???? Jeg betaler godt over 100 000 i skatt hvert eneste år... Jeg bataler arveskatt på 100 000 til neste år i tillegg...¨(som har vært skattet av plenty ganger gjennom årene... Det skulle f...meg bare mangle at vi får velferd i dette sosialistiske tullelandet... Utblåsning fra meg i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå